farmer-880567__340[1]

גידול הידרופוני ביתי – קלי קלות, רק צריך להבין מה זה

 נתחיל עם השאלה הראשונה שודאי עולה לכם לראש – מה בעצם זה אומר, “גידול הידרופוני ביתי”? איזה מן גידול זה, המה הוא שונה מגידול רגיל ואיך עושים את זה? ובכלל, בשביל מה?

הפירוש המילולי של המילה הידרו יכול לעזור בתור התחלה – הידרו היא מילה יוונית במקורה ומשמעה מים או נוזל

מים כידוע לכולנו הם הכרח להמשך הקיום התקין והבריא של כל המערכות הקיימות – גם שלנו, גם של בעלי החיים, גם של הצמחייה ולמעשה של כל הכדור הזה. מה שזה אומר על גידול הידרופוני ביתי בעצם, זה שזהו גידול של צמחים על בסיס מים. ולא במוסן של השקייה במים כפי שאתם חושבים כי הרי כל צמח דורש השקיית מים. בגדול, מדובר על מצע הגידול – ישנו מבחר של סוגי מצעים אלטרנטיביים לאדמה הרגילה והדשן שכולנו מכירים.

אותם משטחי גידול שונים יכולים לבוא בצורות ועיצובים שונים ומשונים ומותאמים למגוון סוגים של חללים וחומרים, כאשר אין ממש צורך באדמה. המשטחים השונים יכולים להיות מבוססי חול, צמר סלעים, אבני טוף, פרלייט, תמיסות מזון שונות ועוד שלל חומרים.

במה בעצם שונים המשטחים האלה ולמה זה טוב? ובכן השוני בין גידול הידרו ביתי לגידול רגיל ומוכר, הוא בעצם היכולת לשלוט ולבקר ולחזות טוב יותר את התוצאות של הגידול. פחות “בערך” ויותר וודאות ודיוק בתנאים ובציפיות. גידול ההידרו הביתי בעצם מאפשר לנו ביתר קלות להתאים באופן הטוב והמתאים ביותר את התנאים לגידול צמחים מסוימים (כל צמח ותנאיו) ולקבוע אותם מראש, בלי לנחש או להמר או לקוות שמה שרציתם יצמח טוב ובריא. תחשבו על זה ככה: לו יכולתם לקבל את העציץ שלכם עם מערכת שלמה של בקרה, פלוס מינוס, שבעזרתה אתם יודעים בדיוק מה צריך ומה יקרה – כמה מים, איזו טמפרטורה, כמה אור ואז פשוט להגדיר אותם מראש ופחות להקלע למצבים של אוי לא השקיתי את צחי הצמח איזה שבוי ניתן לו קצת מים ונשים אותו בחלון.watering-1601143_960_720

אחד מהדברים שמאפשרים את הבקרה הזו למשל, הוא הדשן ההידרופוני שמזין את הצמח שלכם בכל הרכיבים הקריטיים להתפתחותו וצמיחתו הבריאה והתקינה. המצע עצמו הוא דוגמה טובה נוספת ובעצם מאפשר לצמח רמת לחות קבועה ומדודה וכן את האוורור המדויק לו הוא נזקק. מלבד אלה, גם מד המים מדייק ומייעל את ההשקיה כך שתשרת את הצמח בצורה האידאלית ואף מציגה בכל עת את כמות המים הקיימת לרשותו.

אז אם לא השתכנעתם עד עכשיו, הנה עוד כמה סיבות ממש טובות לעבור לגידול הידרופוני או לפחות לנסות אותו:

המאמץ הנדרש לאחזקה וטיפול בצמחיה מבוססת גידול הידרו הם די מזעריים וההשקעה ביחס לתוצאה המרהיבה משתלמת ביותר. מעט מאד עבודה קשה, הרבה צמחיה בריאה ויפה.

האופציות העיצוביות ומגוון המשטחים והמצעים הם רבים ומעניינים ומתאימים לשלל חללים, מקומות וחומרים, כולל תלייה על קירות, פרקטים ומיכלים שונים מזכוכית ועוד חומרים.

דבר חשוב נוסף ומשכנע למדי, הוא העובדה שצמחייה הגדלה על בסיס גידול הידרופוני מטהרת את האוויר בחלל בו היא נמצאת מרעלים שונים, כך שבכלל כדאי לנסות. בהצלחה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד