מורה פרטי

המקצועות שבהם כדאי לקחת מורה פרטי

נתונים שמתפרסמים מעת לעת מגלים, שמרבית הילדים בבתי ספר, חטיבות ותיכונים לוקחים מורה פרטיים לעזר. יתרה מזו, לא מעט צעירים לוקחים מורה פרטי בשביל לעבור מבחן פסיכומטרי וישנם אפילו סטודנטים לוקחים מורים פרטיים בתחומים שונים על מנת שיעזרו להם לעבור קורסים מסוימים שנדרשים לקבלת התואר.

כל תלמיד או סטודנט שלוקח מורה פרטי עושה זאת ממספר טעמים, ראשית, הוא מרגיש חלש מדי בתחום ובשביל להצליח בו הוא חייב לקבל עזרה חיצונית, שנית, הציונים שלו לא מספיקים בשביל לעבור את הקורס או לחילופין, בשביל לקבל את הציון שהוא צריך בשביל הממוצע, שלוש, יש מי שלא מסוגל ללמוד באופן מסודר ונכון בכיתה עם עוד תלמידים אז הוא בוחר להשתמש להיעזר במורה פרטי שמלמד אותו בשיטה של אחד על אחד. יש להדגיש, קיימים מקרים בהם מספר תלמידים שוכרים את שירותיו או שירותיה של מורה בתחום מסוים, ואז הם לומדים, אצלו או אצלה, בקבוצה קטנה.

באילו מקצועות כדאי לקחת מורים פרטיים

לפני שנענה על שאלה זו, צריך לומר, שכל תלמיד בוחר לקחת מורה פרטי בתחום מסוים (או מספר מורים בתחומים שונים) בו הוא מתקשה, לכן סביר להניח שיהיו ילדים שייקחו בתחום X, בעוד אחרים ייקחו בתחום Y. אך עם זאת, סביר להניח, כפי שנוכל לראות מיד, בתוך כל זה עדיין יש מקצועות בהם פחות נהוג לקחת שיעורים פרטיים מאשר במקצועות אחרים.

המקצועות המבוקשים ביותר לשיעורים פרטיים, באופן לא מפתיע, הם אנגלית ומתמטיקה. הסיבות הן, שמדובר במדובר במקצועות “זרים” במובן הזה, שאנחנו לא נוהגים לעשות בהם שימוש יומיומי ורמת הקושי שלהם עולה עם הזמן. אם נניח במקצוע כמו ספרות, רמת הקושי נשארת אותו דבר, הרי שבאנגלית, אם הפסדנו את הבסיס אז מאוד נתקשה בהמשך ולכן נהוג לקחת מורה פרטי לאנגלית, במתמטיקה זה נכון הרבה יותר, שכן לא רק שהבסיס חשוב בשביל להבין את ההמשך אלא שצריך ראש מתמטי בשביל להצליח בתחום ומי שאין לו את זה, חייב לקבל עזרה מגורם חיצוני בשביל להצליח לשחות בנוסחאות ובכללים השונים.

מקצועות נוספים בהם נהוג לקחת מורה פרטי הם פיזיקה, כימיה, לשון. מדובר במקצועות אשר פחות תלמידים לומדים אותם (בוודאי נכון הדבר כשמדובר בפיזיקה וכימיה) ולכן נראה פחות צעירים בוחרים לשכור מורה פרטי עבורם. מצד שני, מדובר במקצועות אשר מי שניגש אליהם, עושה בדרך כלל 5 יחידות בהם, אז בשביל לקבל ציון טוב, הוא שוכר עזרה חיצונית בדמות מורה פרטי.

במקצועות אחרים, למשל, תנ”ך, היסטוריה, ספרות, פחות נהוג לקחת מורה פרטי, מאחר ומדובר במקצועות עיוניים שדורשים בעיקר שינון של החומר. מה עוד שההשפעה של מקצועות אלו על ממוצע הציונים בבגרות הוא נמוך באופן יחסי, כמו כן אין למקצועות אלו השפעה גדולה על כניסה לאוניברסיטה כמו לאנגלית או מתמטיקה.

מקצועות מתחומים אחרים בהם נהוג לשכור את שירותיו של מורה פרטי

הדוגמא הקלאסית, היא כאמור מורה פרטי לפסיכומטרי. צעירים שנרשמים לקורס פסיכומטרי, בוחרים לשכור מורה פרטי שיעזור להם במקביל. הם נפגשים איתו פעם או פעמיים בשבוע והוא עוזר להם לעבור על החומר. צעירים שאין להם זמן להירשם לקורס, מעדיפים לשבת עם מורה פרטי בבית שלהם מספר פעמים בשבוע ולשלם לו את הסכום שמשלמים לקורס, בשביל שיעזור להם לעבור את המבחן בציון טוב.

דוגמאות פופולאריות אחרות להשכרת שירותיו של מורה פרטי, הן למקצוע כמו אנגלית בקרב מבוגרים (כולל אנגלית לאנשי עסקים), וכן מקצועות לשפות אחרות, סינית, צרפתית, ספרדית ועוד.

אולי יעניין אותך גם:
למה כדאי ללמוד לנגן על סקסופון?

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד