חומצה פולית

חומצה פולית

חומצה פולית היא ויטמין מקבוצת ויטמיני B, הנדרש על ידי הגוף עבור תפקודו השוטף ויצירת תאים חדשים. בין היתר, החומצה הפולית תורמת למניעת סרטן על ידי מניעת שינויים ב-DNA. חומצה פולית חשובה במיוחד בתקופת ההריון, שכן היא מגינה על העובר מפני פגמים מולדים אפשריים ותורמת להתפתחות תקינה של מערכת העצבים. בתקופת הפוריות, כאשר קיים הסיכוי להריון לא מתוכנן, מומלץ במיוחד לצרוך כמות מספקת של הויטמין על בסיס קבוע, שכן הזמן הקריטי ביותר להמצאותו של הויטמין בגוף הוא השליש הראשון להריון, בו מתפתחת תעלת העצבים, ממנה מתפתחים המוח ועמוד השדרה. הגוף אינו מאחסן חומצה פולית ולכן מומלץ לדאוג לצריכה יומיומית מספקת. הכמות המומלצת לנשים ליום היא 400 מ”ג. לנשים הנמצאות בקבוצת סיכון, כתוצאה מעודף משקל, סוכרת או מחלות המשבשות ספיגה בגוף, מומלץ לצרוך כמות גדולה יותר של הויטמין, אשר תתואם באופן אישי לאחר התייעצות עם רופא.

חומצה פולית

החומצה הפולית נמצאת באופן טבעי במזונות כגון ירקות ירוקים עליים (תרד, לפת, אפונה), בפירות העשירים בפולאט כגון בננות ותפוזים, בכבד ובעדשים, אך רק כ-50% נספגים בגוף כתוצאה מאכילה של מזונות אלה, ואחוז זה עלול לרדת כתוצאה מבישול או אחסון המזון. בנוסף, את החומצה ניתן לקבל באופן ישיר גם ממזונות להם מוסיפים את הויטמין כגון פסטה, לחם ודגני בוקר.

דרך טובה לוודא צריכה מספקת של הויטמין היא נטילת תוסף. אלה יכולים להיות תוסף של חומצה פולית או תוסף מולטי-ויטמין. בנטילת מולטי-ויטמין, יש לוודא כי המינון מכיל כמות מספקת של חומצה פולית. במידה ומתחילים לקחת את התוסף לפני הריון, מומלץ להתחיל לקחת את התוסף כשלושה חודשים טרם ההריון. כאשר גוף האישה אינו מכיל כמות מספקת של חומצה פולית במהלך ההריון, הסיכון להתפתחות מומים מולדים בעובר עולה משמעותית. בשנים האחרונות, משרד הבריאות פועל להעלאת המודעות לחשיבות נטילת תוסף של חומצה פולית לפני ובמהלך ההריון. כמו כן, רופאים רבים ממליצים למבוגרים בקבוצת סיכון למחלות לב ומחלות כלי דם, ליטול את התוסף.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד