grayscale-photo-of-laughing-old-man-156731

שירותים שחובה שיהיו בבתי אבות לתשושי נפש

מרבית הקשישים מתחילים לחלות באלצהיימר, בדימנציה או במחלות נפש כאלו ואחרות בשל זיקנתם. בכדי להעביר את הקשיש לבית אבות לתשושי נפש, או לבית אבות שבו קיימת מחלקה לתשושי נפש, חייב הקשיש לעבור בדיקות רפואיות ולקבל ביקורת מרופא מוסמך, שהוא אכן זקוק לטיפול באחד מבתי האבות לתשושי נפש.

קיימים בירושלים כמה וכמה בתי אבות, חלקם לתשושי נפש בלבד ובחלקם קיימות מחלקות לתשושי נפש, בהן קיים צוות רפואי מקצועי ומוסמך שיתמוך לכל אורך השהות של יקיריכם.
אחד מבתי האבות המוכרים בירושלים הינו בשיבה טובה.

 

כניסה לבית אבות לתשושי נפש- אבחנה:

אבחון לתשושי נפש נעשה באמצעות רופא מומחה.

רופא המתמחה בפסיכוגריאטריה, יבדוק את מצבו הקוגניטיבי של המטופל, יבדוק תופעות אלצהיימר או דמנציה ויעריך בהתאם את מצבו הנפשי של המטופל.

קשיש שאובחן כתשוש נפש יכנס למחלקה שונה וייחודית המתאימה לצרכיו ובה נמצאים צוות המטפלים שמתאימים לו.

 

כניסה לבית אבות לתשושי נפש- שירותי חובה:

השגחה צמודה 24/7- בית אבות לתשושי נפש חייב להחזיק בצוות מטפלים ורופאים מומחים בכל שעות היממה, למשך כל השבוע. למטופלים אסור לצאת מתחומי המחלקה בחשש לפגיעה בבריאותם ולכן הצוות חייב להיות זמין ועירני, גם בשעות הקטנות של הלילה. בית אבות מקצועי יתקין לחצני חירום בכל חלקי החדר בו המטופל שוהה, כולל בחדר האמבטיה ובשירותים, זאת על מנת לאפשר לקשיש לקרוא לאדם מהצוות הרפואי שיסייע לו ויטפל במצוקתו בכל עת.

 

מעקב והבחנה מרופא מומחה להמשך טיפולים- רופא מומחה בפסיכוגריאטריה יבצע מעקב רפואי אחר כל אחד ממטופליו, יבחן את מצבו הרפואי ויתן הוראות להמשך טיפולים לכל אורך שהותו של המטופל בבית האבות. 

 

טיפולים רפואיים מתאימים- לאחר ההבחנה, יספק בית האבות את כלל הטיפולים הרפואיים להם נזקק הקשיש, בהתאם להוראות המומחים.

 

פעילויות קוגנטיביות וחוגי עשייה- בכדי להפיג את השיעמום ולשמור על תפקודו של המוח ותפקודם של שאר השרירים בגוף, קיימים חוגים ופעילויות חברתיות עבור המטופלים.

 

נקיון ואחזקה- שמירה על נקיון עבור המטופל ואחזקת המקום הינם חשובים לכל תקופת השהות.

 

ארוחות מסודרות ומזינות- נהוג להגיש 3 ארוחות ביום וביניהן קפה ועוגיות.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד