בית תוכנה

בחירת בית תכנה מקצועי

תפקידו של בית התכנה הוא לתת פתרון טכנולוגי, מבוסס תכנה, על מנת לפתור בעיה או לייעל תהליכים בעסק. אין זה סוד שלתכנות המחשב יש פוטנציאל רב והן עשויות לשפר בצורה דרמטית את ביצועי העסק. אך כל זה נכון ברמת התאוריה בלבד; בשביל להוציא לפועל יש צורך בבחירת בית תכנה מקצועי אשר ידע להוציא לפועל את הפרויקט. על מנת לפתח תכנה בהתאמה אישית יש צורך בתפיסה אסטרטגית שהיא ברבה יותר מידיעת שפות תכנות ברמה גבוהה והיא דורשת צוות פיתוח שלם. להלן שלבי עבודה שתוכלו לראות בבית תכנה מקצועי הניגש לפרויקט של פיתוח תכנה בהתאמה אישית.

שלב ראשון – אפיון צרכי העסק

לפני שמתחילים לכתוב שורות קוד יש להבין היטב את צרכי העסק וזהו תהליך הדורש עבודה משותפת מול בית העסק. לכל עסק יש צרכים שונים, למשל חברת ביטוח, ספרייה או חנות – כל אחד צריך תוכנה בעלת שימושים אחרים. פיתוח תכנה בהתאמה אישית אמנם מבטיח שהתכנה תתאים ללקוח כמו כפפה ליד, אך בהחלט זהו השלב שבו צריך גם לשקול שימוש בתכנת מדף. כאשר מאפיינים את צרכי העסק צריך להכיר את תחום העיסוק ומגוון הפעילויות שמתבצעות בו מידי יום על מנת לתת פתרון ממוחשב המסוגל לבצע את אותן הפעולות. שימו לב שאינכם מחפשים אך ורק לחכות את אותם תהליכים שכבר מתקיים בעסק; אתם מחפשים לייעל ולייצר ערך מוסף בשביל לקבל החזר השקעה.

שלב שני – ממשק המשתמש

לא מספיק לכתוב תכנה איכותית ללא באגים. ישנה חשיבות גם לאופן השימוש בתכנה. ברמה התאורטית התכנה יכולה לבצע את כל פעולות העסק במהירות וביעילות; אך כאשר התכנה אינה ידידותית למשתמש העובדים יכולים להסתבך ולהיכשל בביצוע הפעולות. מסיבה זו חשוב לפתח ממשק משתמש נוח וידידותי אשר יסייע לעובדים לבצע כל פעולה בקלות.

שלב שלישי – הטמעת התכנה

בית תכנה מקצועי אינו מסיים את עבודתו בפיתוח התכנה אלא חייב לקחת בחשבון את תהליך ההטמעה גם מבחינה טכנית הקשורה לחומרה וגם מבחינת הדרכת העובדים. בדומה למה שהזכרנו בסעיף הקודם כאשר דיברנו על ממשק המשתמש, כאן קיימת אותה הבעיה – כאשר לעובדים אין את ההדרכה הנכונה הם לא יוכלו לבצע את הפעולות בקלות ותשיגו את המטרות ההפוכות והרבה בזבוז זמן.

פיתוח תכנה בבית תכנה מקצועי הוא שותפות ארוכת טווח בית בית התכנה לבית העסק. יתכן שבמהלך הזמן יתגלו בעיות או שיהיה ביקוש מצד בית העסק לפונקציות חדשות. גם שיפורים טכנולוגיים הפותחים דלתות ואפשרויות חדשות יוצרים צורך בשינוי התכנה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד