speculaas-1713048__340[1]

עוגיות טחינה לשלטון

מה עוד לא נאמר על טחינה? טחינה מסובבת את העולם, טחינה היא החיים, “שים עוד טחינה, יבש” ועוד אמרות כנף רבות וטובות. במיוחד עבור טבעונים, טחינה היא משהו בלתי נפרד מהתפקוד היום יומי. מה שיפה בטחינה, זה שאפשר לעשות איתה בערך מיליון דברים. וכשאני אומרת מיליון זה לגמרי אנדרסטייטמנט. אז חוץ מלהשתמש בה בצורה גולמית וטעימה במיוחד או להוסיף מים כדי שתהיה ממרח בטעם מלאכים, אפשר גם להשתמש בה ללחמים, עוגיות, מאפים, תבשילים ומה לא בעצם? כאמור, “אול יו ניד איז טחינה”.

הפעם באופן ספציפי, אני רוצה לדבר על עוגיות טחינה. גם כאן, יש עשרות סוגים של עוגיות טחינה, בערך. נכון, לא מדובר על הבדלים אדירים בין עוגיות טחינה אחדות לאחרות – אבל שינויים קלים במתכון עשויים להביא לתוצאות שונות מאוד. עוגיות טחינה יכולות להיות פריכות ומתפוררות, עסיסיות ונימוחות, מלוחות, מתוקות, עם אגוזים וחמוציות, בלי שום תוספת, עם גלוטן וסוכר, בלי גלוטן וסוכר, עם פירות ונראה לי שהבנתם את הראש ואתם יכולים להמשיך לבד את הרשימה.

בכל מקרה, עוגיות טחינה זה דבר מושלם וכיפי בכל צורה שהיא ואיך שלא תבחרו, זה קל להכנה ממש וטעים בבוקר, בצהריים ובערב. אם מקפידים לאפות בלא יותר מ130 מעלות זה אפילו נשאר בריא. נכון, זה אומר שתצטרכו להתאפק יותר זמן כי האפייה תתארך קצת אבל אם כבר אוכלים עוגיות טחינה טעימות, איזה נפלא זה לדעת שהן גם בריאות. לא ככה? לדעתי זה שווה עוד 10 דקות המתנה.christmas-cookies-1864684__340[1]

עוד דבר נהדר שאני ממליצה לכם להוסיף לעוגיות טחינה, הם ממרחי אגוזים שונים שקיימים היום בשוק. אפשר פשוט להחליף חלק מכמות הטחינה במתכון בממרח שקדים (או קשיו, או אגוזי ברזיל, או מקדמיה או שילוב שלהם – לא תאמינו מה יש. זה אמנם קצת יקר אבל אלוהים זה טעים בהיסטריה!) או אפילו להוסיף על הכמות הקיימת. שימו לב שאם אתם משתמשים בממרח אגוזים כלשהו, שהרכיבים יהיו 100 אחוז האגוז בלבד ובלי שום תוספים שהם. אם כבר טעם, איכות ובריאות אז עד הסוף. רצוי אגב גם בכבישה קרה בחלק מהמקרים, משום שהחום עלול להחריב כל דבר טוב שיש באגוז.

לבסוף, עוגיות טחינה ובכלל מאפים מבוססי טחינה, הם פתרון נפלא לנמנעים מגלוטן. אם אתם נמנעים גם מסוכר זה גם יכול לשרת אתכם בצורה נפלאה כי טעמה של הטחינה כל כך עשיר שהרבה פעמים לא צריך להוסיף לה דבר. ואם כן מרגישים צורך, קצת סילאן טבעי או רסק פירות כלשהו יכול לעשות עבודה נפלאה. תתפלאו אולי, אבל אני מוסיפה לפעמים אפילו קרם קוקוס למאפי הטחינה שלי והשילוב מייצר תוצאה מפתיעה בטעמה. בקיצור, אל תחששו לנסות דברים חדשים ולהמציא ככל העולה על רוחכם. טחינה היא מאכל דינאמי שיכול לשאת עליו מגוון טעמים, להסתגל במהירות ולקבל מגוון גוונים. בתאבון!

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד