בדיקת גז ראדון

בדיקת גז ראדון – למה זה חשוב

מהו גז ראדון? ומדוע חשוב לבצע בדיקה שמאתרת את גז הראדון? במאמר הבא נסביר לכם את כל מה שחשוב לדעת על בדיקת גז ראדון והדרך לחיות חיים בטוחים יותר.

אז מהו גז הראדון?

גז מסוג זה הינו גל הנוצר כאשר חלה התפרקות רדיו אקטיבית של יסודות מסוג רדיום ואורניום. יסודות מסוג זה נמצאים באלמנטים שונים כמו למשל בבטון, במלט, במרצפות, בקרמיקות, בבלוקים של בניינים ובעיקר בחומרים בנייה.

האם לגז יש ריח?

לגז ראשון אין ריח, אין לו טעם והוא חסר צבע ולכן לא ניתן לזהות אותו. גרוע מכל הגז חודר למבנים דרך היסודות ובכך הוא מתפזר באוויר. הגז מגיע לאוויר הכך שהוא נודד בקלות מהמקום שבו הוא נוצר והוא דולף מקרקע את האוויר ומשם אל מקומות מגורים ומקומות בהם שוהים אנשים. הגז יכול להגיע מבין הסדקים הישר מעומק של אחד עד שני מטרים מהקרקע. גז מסוג זה חודר למבנים דרך חריצים במנה, צינורות כפופים, פתחים בבורות ניקוז צינורות חשמל מערכות ביום וכדומה. גז זה נמצא גם בחדרים שבהם ישנו חימום והחדר אינו מאורר ולכן חשוב היכן שיש חימום תמיד להישאר חלון פתוח מעט כדי לא לגרום לחדירה של גז ראדון.

הסכנה שבגז ראדון

בכל הנוגע לסכנה שבגז זה חשוב לדעת כי הסכנה אינה נמצאת בגז עצמו אלה בתהליכי ההתפרקות שלו בו נוצרת שרשרת של אטומים רדיואקטיביים של חומרים מוצקים שנספחים לחלקיקי האבק באוויר וחודרים למערכות הנשימה. החלקים שאנו נושמים עקב קיום הגז בסביבה שלנו נעצרים בריאות, והם פוגעים בתאי הרקמות והם משבשים את תפקודי התאים – מה שעלול לגרום לסרטן.

בדיקת גז ראדון

בשל כל הסכנות שטמונות בגז ראדון חשוב לבצע בדיקת גז ראדון בבתים פרטיים, דירות ובמבנים בהם אתם שוהים שעות רבות. בדיקה מסוג זה מתבצעת על ידי חברות המתמחות בביצוע בדיקה כסאת והן יכולות לבצע את הבדיקה עם כלל המכשור שקיים לביצוע בדיקה כזאת ולהגשת תוצאות מידיות ומלבד זאת גם יכולות לסייע לכם בהתגוננות ומתן פתרונות במקרה של איתור גז כזה בקרבתכם.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד