טיפול שורש

לטפל בבעיה מהשורש: מה כולל תהליך של טיפול שורש?

רוב האנשים אשר שומעים את הביטוי – טיפול שורש – נכנסים מיד למצב של לחץ וחרדה. עבור מרבית האנשים מדובר על ביטוי, המקביל במשמעותו למילה – כאב. טיפול שורש נחשב מאז ומעולם להליך כואב, מפחיד ולא נעים, אשר מנסים להימנע ממנו בכל דרך אפשרית. למעשה, מדובר על טיפול שמטרתו היא לטפל במקרים שבהם קיימת פגיעה קשה בכל הרקמות של השן. אין מדובר כאן על טיפול שנעשה כלאחר יד, אלא על טיפול שמחליטים עליו רק לאחר שנעשות כל הבדיקות הנדרשות וקיימת בחינה מדוקדקת של מצב השן ומצב השיניים השכנות אליה. השן עצמה בנויה מ – 3 שכבות העוטפות אותה, כאשר השכבה הפנימית ביותר נקראת מוך, והיא כוללת את כלי הדם המובילים דם וחומרי מזון אל השן ואת העצבים אשר מעצבבים את השן. פגיעה במוך מתאפשרת רק במידה ששתי השכבות החיצוניות יותר של השן ניזוקו במידה משמעותית.

טיפול שורש כאבים – למה בעצם מדובר על טיפול כואב כל כך?

השכבה הפנימית ביותר של השן – המוך – נחשבת גם לשכבה הרגישה ביותר. כל פגיעה בה עלולה לגרום לכאבים חזקים במיוחד, אשר בחלק מהמקרים נחשבים אפילו לבלתי נסבלים. מטופל אשר סובל מפגיעה במוך השן, יחווה כאבים ברמות מטורפות ולרוב יחווה נפיחות בכל האזור שמסביב לשן הפגועה. בחלק מהמקרים, הנזק מגיע אפילו לעצם הלסת, אשר אליה מקובעת השן. מדובר במקרים רגישים במיוחד, היות והמטופל סובל מכאבי תופת בלתי נסבלים בעליל. במקרים כאלו, חשוב לפנות אך ורק לרופא שיניים המתמחה בתחום של טיפולי שורש ויש לו וותק של שנים בתחום. חשוב לזכור כי רופא לא מנוסה, עלול לגרום להחמרת המצב, ולכן חשוב לא להתפשר אלא ללכת לטוב ביותר. טיפול שורש דורש עבודה מדויקת ועדינה על מנת לסלק את הזיהום שנוצר במקום, ועל מנת לשמר את חוזק השן כדי למנוע טיפול שורש חוזר. המטרה היא כמובן לבצע את כל ההליך בצורה האפקטיבית ביותר, ללא כאבים מיותרים ותוך כדי שמירה על המראה האסתטי.

טיפול שורש

תהליך של טיפול שורש – נקודות שחשוב לדעת מראש

טיפול שורש שנעשה כהלכה, מתבטא בשמירה על הגוון הטבעי של השן ועל מראה אסתטי של כל האזור. במידה והטיפול נעשה על ידי רופא מומחה, הסיכון לטיפול שורש חוזר או לכל טיפול משקם בעתיד יהיה נמוך יותר. כמו כן, רופא מקצועי יבצע את מירב המאמצים לשמור על חומר השן הטבעי ולמנוע כאבים לאחר טיפול שורש. ההחלטה לגבי ביצוע הטיפול מתקבלת רק כאשר ישנה פגיעה במוך של השן, דבר הדורש טיפול מידי. בעבר מקרים מעין אלו כללו כמעט תמיד עקירה של השן, אך היום ברוב הפעמים מבצעים סתימת שורש, הנחשבת לאופציה המועדפת יותר. במהלך התהליך, הרופא מוציא לחלוטין את מוך השן וכמובן את מצבור החיידקים שגרם לכל הנזק. לאחר מכן, מוחדר לחלל הנקי הזה חומר מילוי מיוחד, אשר מהווה את סתימת השורש. במצב הזה, כבר לא אמורים להיות כאבים, היות והעצבים שעצבבו את האזור הוסרו לחלוטין. אנשים רבים מתעניינים לגבי – טיפול שורש וכתר, היות ומדובר על הליך המבטיח את שימור השן. הליך מסוג זה מתקיים בתנאים מסוימים בלבד, בהתאם למצב השן ואבחון רפואי מדוקדק.

לסיכום, תהליך של טיפול שורש הינו תהליך לא פשוט, המתרחש רק במקרים שאין בהם שום ברירה אחרת. הסימפטומים שהמטופל יסבול מהם כוללים לרוב גוון שן משתנה, כאב שיניים חזק בזמן הלעיסה, רגישות החניכיים בקרבת השן, רגישות של השן הפגועה לחום או קור וכדומה.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד