שיקום קרקעות

פתרון מצוקת הדיור בישראל באמצעות שיקום קרקעות

עליית מחירי הדיור ומצוקת הקרקעות מובילה לחיפוש אחר פתרונות בכדי להקל על אזרחי ישראל ולשווק לשוק עוד קרקעות. ההבנה היא שככל שישווקו יותר קרקעות כך מחירי הדיור ירדו יותר וכך יותר אזרחים יוכלו להרשות לעצמם לקנות דירות וזו צריכה להיות מטרה של הממשלה. כחלק מכך ישנה הבנה כי יש לפנות ממרכז הארץ את בסיסי צה”ל ואת מפעלי התעשיות הביטחוניות. הצפי הוא שפינוי זה יוביל לבנייתם של עוד 100 אלף דונם של בתים חדשים. כך שאנחנו יכולים לראות כי מדובר בפוטנציאל אדיר של מגורים. אך הבעיה היא שרבים מבסיסי צה”ל אלו ומפעלי התעשייה זיהמו את הקרקע בצורה ניכרת דבר המהווה בעיה רצינית ביותר ומוביל לקושי רב בבנייה על קרקע זו. כאן בדיוק נכנס לתמונה הנושא של שיקום קרקעות. באמצעות שיקום הקרקע ניתן לאפשר את בנייתם של עוד אלפי יחידות דיור ועל כן מדובר בפרויקט כל כך חיובי ובעל ערך אדיר לציבור הישראלי.

שיקום קרקעות

מה מטרת החוק של שיקום הקרקעות?

חשוב לציין כי כיום החוק שותק בנושא של שיקום קרקעות ואינו מסדיר בצורה ברורה את הנושא. במהלך השנים עלו הרבה הצעות חוק הבאות להסדיר את הנושא של שיקום קרקע מזוהמת הן במבט לעתיד והן במבט לעבר. מה שכן קיים כיום היא החלטת ממשלה הקובעת כי החברה לשירותי איכות הסביבה תרכז את נושא שיקום הקרקע המזוהמת ותהיה אחראית על נושא זה. אין ספק כי אם רוצים שיחול שינוי מהותי במצב הקרקע יש לחוקק את הנושא בחוק של הכנסת ולא להסתפק אך ורק בהחלטת הממשלה וזאת בכדי להסדיר את הנושא כמו שצריך ולהבטיח כי פעילות השיקום תהיה אפקטיבית.

איפה עומד הפרויקט היום?

פרויקט שיקום קרקעות נמצא כעת בשיאו. מחנות צה”ל ומתקני תע”ש התחילו בפינוי במה שמהווה את נקודת ההתחלה לפרויקט. ברגע שפינוי המחנות יושלם הרי שניתן יהיה להתחיל בשיקום הקרקע. כיום החברה לשירותי איכות הסביבה החלה כבר בהוצאת מכרזים בכדי לבחור את הקבלנים המתאימים להתנעת הפרויקט ובכדי שברגע שהפינוי ישולם העבודות תוכל להתחיל.

עוד מידע בנושא תוכלו למצוא בקישור זה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד