אזרחות זרה

מהם הצעדים הראשונים לקראת קבלת אזרחות זרה

בעבר, המחשבה לקבל אזרחות זרה בנוסף לאזרחות ישראלית היתה נתפסת כאקט לא פטריוטי, הרי אנחנו באנו לארץ ישראל מתוך כוונה להשתקע בה, מתוך כוונה להגשים חלום ישן, לא סביר שאנחנו נחפש לעצמנו אזרחות זרה, אזרחות של מדינה אחרת.

העולם כידוע השתנה, לא מעט ישראלים מבקשים לעבוד בחו”ל, ללמוד בחו”ל, לא מעט ישראלים, כמו במדינות רבות אחרות בעולם, תופסים את עצמם כתושבי הכפר הגלובלי ולא כתושבי מדינה ספציפית אחת. לשם כך, צריך אזרחות זרה.

אזרחות זרה

זה לא פשוט להוציא אזרחות כזו אך זה בהחלט הרבה יותר קל מאשר בעבר. הן בגלל שמדינות רבות מוכנות לסייע בכך והן בגלל שהיום במקרים רבים, אפשר להיעזר בשורשים המשפחתיים על מנת להוכיח קירבה מסוימת אל מדינה ספציפית, וכך אפשר לקבל ממנה אזרחות.

לשם כך צריך לפעול בכמה מישורים. המישור הראשון הוא משפחתי. לברר מה המקורות של המשפחה, מאיפה הגיעו ההורים, מאיפה הגיעו סבים וסבתות, האם הם היו בעברם בעלי אזרחות של מדינה אחרת, מדוע הם עזבו, אילו מסמכים יש להם בשביל להוכיח זאת.

המישור השני, בהנחה והמישור הראשון בוצע בהצלחה, מתבצע מול גורמים שמכירים את הדרך בעזרתה אפשר להוציא אזרחות זרה. ישנן סוכנויות ועורכי דין אשר עובדים מול הרשויות באותן מדינות והם עוזרים לישראלים להוציא אזרחות זרה. מוטב לעבוד מול מומחים ולא לבד. זה יותר פשוט, יותר נוח והרבה יותר חסכוני. אומנם זה עולה כסף, אך זה פחות טרחה, מפסידים פחות ימי עבודה, זה יותר קל מבחינה בירוקרטית.

המישור השלישי הוא לבצע פשוט את כל מה שאותה מדינה דורשת בשביל לקבל אזרחות מטעמה. יש מדינות שידרשו רק מסמכים, ישנן מדינות שיבקשו מאיתנו לעבור מבחנים מסוימים, בין אם מדובר במבחן קצר בהיסטוריה של אותה מדינה, מבחן שפה ועוד. מן הסתם, חשוב שאנחנו נדע מה מצפים מאיתנו ולהיות מוכנים לזה.

לפני סיום חשוב להבהיר, מדובר בתהליך שיכול לקחת קצת זמן, ככל שנתחיל אותו מהר יותר ונפעל עם הגורמים הנכונים, כך נקבל מהר יותר אזרחות זרה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד