תרומה לנזקקים

תרומה לנזקקים

אחת המצוות החשובות ביותר שאנחנו יכולים לעשות היא תרומה לנזקקים. אנחנו יכולים להעניק את התרומה בצורה אנונימית וכן בצורה גלויה, אנחנו יכולים לתרום מכספנו, ואנחנו יכולים גם להחליט שאנחנו תורמים רכוש, מזון, ביגוד או כל דבר אחר.

תרומה לנזקקים היא אחת המצוות היחידות שקיימת בכל דת שהיא, ומעבר לזה גם אנשים שאינם מאמינים בדת מסוימת נוטים לבצע אותה, מתוך הכרה שזה הדבר הנכון לעשות, שזה המעשה החכם והראוי שעלינו לבצע כבני אדם אשר חשים תחושה של ערבות כלפי הזולת.

תרומה לנזקקים

לפני שנסביר כיצד עושים את זה בצורה נכונה, בצורה שתספק את הצד השני כמו שהיא תספק אותנו, צריך להבין מדוע תרומה לנזקקים היא מעשה נכון, ולא משנה מהי בדיוק אותה תרומה, כל עוד כמובן מדובר בדבר חיובי שהם יכולים לעשות בו שימוש והם צריכים אותו.

הנחת היסוד שלנו כבני אדם היא, שאם לשכן שלנו יהיה טוב, גם לנו יהיה טוב. הרי בסופו של דבר כולנו חיים ביחד, רקמה אחת אנושית גדולה. לכן, אנחנו לא יכולים לייצר מצב בו, לנו טוב ויש לנו הכל, בזמן שלשכן שלנו אין שום דבר ורע לו. לכן אנחנו צריכים לתרום לנזקקים כמה שאנחנו יכולים במטרה לשפר את מצבם.

כאמור אנחנו יכולים לתרום לנזקקים לא מעט דברים, החל מרכוש, בגדים, מזון בבית תמחוי ועוד. אנחנו יכולים לעשות את זה באופן ישיר, אף על פי שזה בעייתי, ולכן הדרך הטובה ביותר לעשות את זה היא באמצעות גורמים שמתעסקים בכך.

בישראל לא מעט עמותות וארגונים שעובדים מול נזקקים מאוכלוסיות שונות, בין אם מדובר במבוגרים או ילדים. אנחנו יכולים ליצור קשר עם כל אחת מאותן עמותות ולבקש ממנה לתרום דרכה לאותם נזקקים. אנחנו יכולים לבחון מה כל הנזקקים צריכים או מה העמותה צריכה בשביל לתרום להם ובכך אנחנו יכולים לעזור. חשוב לומר, שאנחנו יכולים גם לתרום כסף, מן הסתם, ואז העמותה תחליט להשתמש בו. העניין הוא, שהרבה פעמים תרומה כספית הולכת יותר למנגנון ופחות למי שבאמת זקוק לכך ולכן מוטב לתרום דברים שהציבור צריך.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד