איטום באמצעות זפת

מהו איטום באמצעות זפת

איטום באמצעות זפת נחשב לאחת משיטות האיטום הוותיקות ביותר. עבודה מקצועית וקפדנית, יכולה להחזיק מעמד לאורך שנים ולשמור על הגג יבש ואטום לחלוטין. ניתן היום למצוא שלוש שיטות שונות לצורך איטום הגג, כאשר בשיטה הראשונה מדובר על זיפות בשכבה אחת וסיוד של הגג. לעומת זאת, השיטה השנייה כוללת זיפות בשתי שכבות, כאשר בין השכבות מונח אריג פיברגלס, ולאחר מכן מתבצע סיוד או הלבנה של הגג. בשיטה השלישית משתמשים ברשת אינטרגלס במקום באריג פיברגלס, אך שאר העבודה זהה לשיטה השנייה. בכל מקרה, חשוב להקפיד על שימוש בזפת תקנית, כדי להבטיח עמידות ואיטום לאורך שנים.

איטום באמצעות זפת

מהם השלבים של איטום באמצעות זפת?

על מנת להבטיח עבודה מקצועית ומוקפדת, יש צורך לבצע את כל השלבים השונים של העבודה בצורה המדוקדקת והמקצועית ביותר:

  1. ניקיון יסודי של כל משטח הגג, סילוק של שאריות חול, אבק ולכלוך. בזמן הניקיון, חשוב להקפיד לנקות היטב מתחת לקולטים של דודי השמש ובשקעים השונים של הגג, כדי לסלק את כל האבק והלכלוך שהצטבר במקום. הניקיון חייב להיות יסודי, אחרת האיטום לא יעבוד כהלכה.
  2. על מנת להבטיח הצמדות טובה של הזפת אל משטח הגג, יש צורך למרוח שכבת יסוד שתבטיח את חיזוק הקשר. מדובר על שכבת יסוד מסוג פלינקוט, העשויה מחומר ביטומני מדולל במים. חשוב למרוח את הפלינקוט על כל הגג ולחכות עד לייבוש מלא, היות ואזורים רטובים יפריעו לזפת להידבק.
  3. ביצוע של תיקוני סדקים וקרעים שונים הקיימים בגג, על מנת להבטיח איטום מושלם.
  4. איטום הרולקות באמצעות זפת – מדובר על מקומות החיבור בין הקיר לרצפה, אלו מקומות רגישים לסדקים ולכן מועדים לנזילות. על מנת לחזק אותם, יש צורך להשתמש בשתי שכבות של זפת וביניהן להניח רצועות יוטה.
  5. זיפות הגג באחת משלושת שיטות הזיפות הנפוצות היום בשוק, לאחר מכן מתבצע פיזור של חול על כל שטח הגג המזופת, על מנת להבטיח ששכבת ההלבנה תיצמד היטב לזפת.
  6. הלבנת הגג נעשית ברוב הפעמים באמצעות סיד, היות ומדובר בפתרון הזול ביותר. הסיד מדולל במים ומוסיפים לו דבק אקרילי כדי להעצים את כושר ההצמדות שלו לזפת. חשוב להשתמש בדבר איכותי, אחרת הסיד יישטף מהגג כבר בגשם הראשון. אופציה נוספת היא להלבין את הגג באמצעות מלבין אקרילי או צבע אקרילי. מדובר על פתרון יקר יותר אך עמיד יותר לאורך זמן. בכל מקרה, שכבת ההלבנה חייבת להתבצע כשהזפת התייבשה והתקררה, אחרת כל השכבה תיסדק ברגע שהשמש תשקע והזפת תתקרר ותתכווץ.

איטום באמצעות זפת – כיצד לבחור את החברה המומלצת ביותר לעבוד עמה?

ניתן היום למצוא בשוק לא מעט בעלי מקצוע המתעסקים בתחום האיטום, אך לא כולם מקפידים לבצע זיפות מקצועי ומוקפד. על מנת לאתר את אנשי המקצוע המומלצים ביותר, יש צורך לבצע סקר שוק ולדבר עם מספר חברות שונות. חשוב למשל, לברר את סוג הזפת. לא כולם מקפידים להשתמש בזפת תקנית, דבר שמשפיע רבות על איכות העבודה. לכן חשוב לוודא כי הקבלן מגיע למקום עם חביות חדשות וחתומות של זפת, כדי שתוכלו לבחון את המדבקה ולוודא את תקינות הזפת. כמו כן, כדאי לשאול לגבי השיטה שבה מחממים את הזפת – האם מדובר על השיטה הישנה הכוללת שימוש במבערי גז או לחילופין שימוש בעגלות חימום חדישות המבטיחות חימום מבוקר בטמפרטורה קבועה? חימום יתר של הזפת עלול לפגוע בתכונות שלה. חשוב גם לבחון האם הקבלן מניח רשת אינטרגלס או פיברגלס בצורה תקנית, או שהוא מתעצל ומוותר על המקומות שקשה להגיע אליהם.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד