מיגונית

מיגונית

ישראל נמצאת במצב “מלחמה” מתמשך עם שכנותיה והגבולות החמים בתקופה האחרונה הם גבול רצועת עזה בדרום וסוריה ולבנון בצפון. לא לכל התושבים יש מקלט ביתי או ממ”ד למרות אזור המגורים שלהם וכפתרון זמני החליטו כוחות הביטחון להעמיד מיגוניות מבטון. באזור הדרום, בעיקר ביישובים שנמצאים ממש על הגבול אבל גם בשדרות ובערים קיבוצים ויישובים אחרים הועמדו מיגוניות לרווחת התושבים.

מיגונית

מה היתרונות של מיגונית

  • היתרון של מיגונית היא בהיותה קלה להעברה ממקום למקום וממש בעת הצורך. עדיף היה להעמיד מיגונית בכל מקום שנדרש מבעוד מועד אבל גם כשיש מצב חירום אפשר לנייד את המיגונית על גבי משאיות ולהעמיד אותם במקום הנדרש.
  • יתרון נוסף במיגונית הוא העלות. לבנות מקלט או ממ”ד עולה הרבה כסף והתהליך אורך זמן ממושך שלא תמיד יש אותו לעומת העמדת מיגונית יכולה להתבצע תוך מספר שעות (תלוי במרחק).

פתרון מעולה לבעיית הקסאמים

תושבים המתגוררים באזורי הלחימה מביעים לא אחת את דעתם על העובדה שבתקופת “שקט” אף אחד לא דואג להעמיד מיגוניות באזור שלהם ומיד כשהגזרה מתחממת מתחילים לחפש מאיפה להעביר מיגונית שלתושבי המקום יהיה מחסה בעת הכרזת צבע אדום. אף כי כיום כל בנין שנבנה, במיוחד באזורי הלחימה, חייב שיהיה לו ממ”ד או מקלט בבניינים הישנים לא תמיד ניתן להוסיף והעלויות, כאמור, גבוהות מאוד והמיגונית היא הפתרון היעיל, המהיר והזול והיא נותנת את המענה.

מיגונית

איפה קונים מיגוניות כחול לבן

בארץ יש מספר חברות המייצרות מיגוניות. יש כל מיני גדלים ומחומרים שונים. כל מיגונית שיוצאת מחצר מפעל היצרן חייבת להיות מאושרת על ידי כוחות הביטחון. המיגונית בניגוד למקלט או ממ”ד אינן גדולות ומספר האנשים השוהים בה בו זמן קטן יחסית. השימוש במיגונית הוא לזמן מוגבל, אין אפשרות לישון בתוכה והיא בדרך כלל לאנשים העוברים באזור בזמן הודעת צבע אדום או הפגזת פצמר”ים ורקטות. התחרות בין החברות השונות לייצור מיגונית היא לתועלת אזרחי המדינה. אפשר לעשות סקר שווקים ולקבל הצעות מחירים ולהחליט על הסוג והעלות המתאימים ללקוח. יש פרסום רחב, לגבי היצרניות, באתרי האינטרנט כדאי לגלוש ולקבל את המידע המרבי הנדרש לפני ההחלטה הסופית.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד