שיפוץ בית

טעויות נפוצות בשיפוץ בית והדרכים למנוע אותן

שיפוצים היו מאז ומתמיד דרך מעולה להעלות את איכות החיים, להרחיב מבנים, לשפץ אותם, להפוך את החלל לפרקטי יותר וחשוב מכל: להעלות את ערך הנכס! לכן רבים בוחרים בשיפוץ דירה, בית פרטי או מבנה מסחרי.

עם זאת, טעויות נפוצות בשיפוץ בית עלולות לגרום להוצאות מיותרות בעוד ששיפוצים שלא נעשים כהלכה: יכולים להוביל לנזקים ובמקרים חמורים למפגעים ואסונות! לכן יש לדעת ממה צריך להימנע בתהליך שיפוצים.

אז מהן הטעיות הנפוצות וכיצד מונעים אותן? כל המידע בהמשך!

אם החלטתם לשפץ את הבית, גם כדי לאפשר למרחב להיות פרקטי ונעים יותר עבורכם, כמו גם כדי להעלות את ערכו ולהפוך אותו לבעל נראות אטרקטיבית יותר –  חשוב שתכירו את הטעויות שיש להימנע מהן בתהליך:

שיפוץ בית

עבודה לא ממוקדת

מומלץ להימנע מהתחלת עבודת שיפוצים ללא מיקוד וללא קבלת אינפורמציה מקצועית מאנשי מקצוע כדוגמת קבלני שיפוצים. בתחום הבנייה ישנן שתי שיטות עיקריות לשיפוצים, כאשר האחת היא שיפוץ מסיבי שכולל החלפת מרצפות, סגירה או פתיחת חללים, החלפת מערכות אינסטלציה, חשמל וכדומה. בעוד ששיפוץ קל יותר נוגע למראה הכללי של הבית והוא כולל צביעת קירות ומשקופים, החלפת ארונות במטבח, הוספה או החלפה של אריחים ושאר פעולות שיפוץ קלות. לכן יש לדעת איזה סוג שיפוץ אתם רוצים לבצע וכיצד יש להתכונן אליו.

היעדר תקציב

כל פעולת שיפוצים מחייבת תקציב בסכום כלשהו החל מ-100 שקלים עד ל-50 אלף שקלים ולכן חשוב להבין מהי העלות של השיפוץ שאתם רוצים לבצע ולדעת כיצד תכסו את העלויות. שימו לב כי אתם לעולם לא מתחילים שיפוצים מבלי לקבל הצעת מחיר מסודרת מהקבלן המבצע, כמו גם מבלי להכין את התקציב מראש.

בחירת עובדים לא מנוסים

בכל תהליך שיפוצים יש לבחור בקבלן רשום בפנקס הקבלנים ולשים לב כי אתם בוחרים אנשי מקצוע מנוסים לעבודה. דעו שבזמן שאתם שוכרים “חאפרים” לביצוע העבודה, התוצאה תהיה רשלנית, העבודה תעשה באיטיות ובצורה לא מקצועית שעלולה לסכן אתכם ולגרום לכם לנזקים.

עבודה ללא חוזה

במידה ובחרתם קבלן רשום או בחברת שיפוצים אמינה ומקצועית, שימו לב כי אתם לא מאשרים התחלת עבודה מבלי שחתמתם על חוזה שיפוצים מסודר. אם מדובר בשיפוץ בסדר גודל רחב, חשוב אף להעביר את החוזה לעיונו של עורך דין שיוכל לתת חוות דעת מקצועית אודות החוזה ולזהות בו מוקשים אפשריים.

תשלום מראש

בכל הנוגע לתשלום על עבודות השיפוץ, חשוב לעולם לא לשלם לקבלן מראש! עבדו עם הקבלן בשיטת השלבים שבה אתם משלמים על כל פעולה בנפרד ובשלבים. בכך תבטיחו כי השיפוץ יעשה מתחילתו עד סופו.

התחלת עבודות ללא תכנון

שימו לב כי אתם לא מתחילים לבצע עבודות שיפוצים ללא תכנית הנדסית ברורה. שיפוצים מסיביים שלא מתוכננים מראש ולא מסוכמים עם קבלן השיפוצים, יובילו לכאוס, לבנייה לא יציבה שגם אינה בטוח, כמו גם שהם יערכו זמן רב מידי בשל טעויות בתכנון: מה שיוסיף לעלויות השיפוץ.

בנייה עצמית ללא ידע מקדים

במידה ואין לכם ניסיון: אל תתפתו לבצע שיפוצים מסיביים לבד, מה שיכול לגרום לכם לבזבוז זמן משאבים וכסף.

 

זה נכון, עבודות שיפוצים אינן זולות ולכן רצוי שתמיד יהיה לכם תקציב לכך, בין אם לקחתם הלוואה לבין אם שברתם תכנית חסכון לשכירת קבלן מורשה שמומחה בעבודות שיפוצים. בכך תוכלו לעבור את התהליך בצורה מיטבית, יעילה ואף קצרה יותר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד