הערכת יהלומים

הערכת יהלומים – זיוף או אמת?

תחום היהלומים הוא תחום מנצנץ שמושך תשומת לב ממגוון של סוגים. יהלום אמיתי הוא מוצר נחשק, יקר. מדובר במחצב טבעי נדיר בעל שווי כספי רב גם כחומר גלם וגם כתכשיט ובעל מוניטין של תחליף לכספים והשקעות חלופיות לאורך שנים ארוכות. כך שלא מפתיע שהרבה אנשים מנסים לזףף ולחקות את היהלום האמיתי, גם אם זה רק כדי ליהנות מתכשיט מנצנץ עם יהלום לא אמיתי ללא כוונת זדון. אך ישנם רבים אחרים עם כוונה זדונית, על מנת לרמות ולקבל שווי אמיתי של פריט מזויף. הערכת יהלומים מאז ומעולם מחייבת מקצועיות מיומנות מיוחדים על מנת למנוע מרמה.

למי שאינו מכיר, מואסניט הוא חומר טבעי שניתן לייצר ממנו חיקוי ליהלומים.

המואסניט (moissanite) הינו מינרל טבעי נדיר יחסית וחזק במיוחד שדומה בקשיחותו לזאת של היהלום. היות ולשני המינרלים תכונות דומות משמש המואסניט לא מעט ליצירת חיקוי פשוט, די בדומה לאופן יצירת חיקויים עם זכוכית והקוורץ. הזוהר של חיקוי המואסניט עולה על זה של היהלום לעיתים ואף גורם לטעויות רבות בקרב הצרכנים, הוא גם מסוגל להצליח לעבור את “מבחן הנשיפה”. יחד עם זאת, הערכת יהלומים מקצועית ומיומנת המתקיימת על ידי גורם מקצועי מוכר ומוסמך, לא “תתבלבל” בין השניים. על כן מומלץ לכל מי שמקבל הצעה מפתה לרכוש יהלום במחיר זול באופן חשוד, שיתעקש על הערכת יהלומים בלתי תלויה של גורם מקצועי מוכר.

כשאתם מבקשים לזהות יהלומים סינטטיים או יהלומי מעבדה שלמעשה אמיתיים, אך רק מיוצרים בתנאי מעבדה, או רוצים לדעת אם מדובר בחיקוי שעשוי ממואסניט, תעשו זאת כך:

למואסניט ישנו ניצוץ שגורם לו לייצר השתקפות. כך שכשאתם מביטים בחלק העליון, או הצדדי של היהלום ומזהים שהפאות בצד הנגדי נראות כפולות – מדובר בחיקוי מואסניט.

גם מואסניט וגם יהלומי מעבדה מלוטשים בטכניקה שונה ולכן צורת האבנים לא תהיה דומה

מעבדת בדיקות מיוחדת שמסוגלת לקיים הערכת יהלומים אמינה ויסודית ולשים לב להבדלים הדקים במיוחד בין יהלום מעבדה ליהלום טבעי קיימת אך ורק בבורסה ליהלומים ברמת גן. כמו כן, בבורסה קיים גם מערך זיהוי נוסף ומיוחד שמסוגל לברר באופן  מדויק את מקור היהלום, החל מיהלום מעבדה, יהלום טבעי ועד לאיתו של חיקוי שנעשה באופן איכותי וכמעט כמעט דומה ליהלום האמיתי. חשוב לזכור שיהלום סינטטי הוא לא חיקוי של יהלום ולכן הוא זהה בתכונות שלו ליהלום הטבעי. אך יש הבדל אחד, הוא נוצר באופן מלאכותי במעבדה שמחקה את התהליך של היווצרות היהלום האמיתי, בטבע.

מכשיר הבדיקה לזיהוי סוג היהלום פועל לפי עיקרון שבו ניתן לאתר זריחה ספציפית שנפלטת מהאבן גם אחרי שמכבים את האור. אם היהלום אכן זורח לאחר הכיבוי זהו יהלום מעבדה. אם אינו זורח, זהו יהלום טבעי. הערכת יהלומים כוללת גם בדיקות מקיפות כדי להבטיח את אמינות, ודיוק הבדיקה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד