אופציות על חוזים עתידיים

אופציות על חוזים עתידיים

האופציה על חוזה עתידי, היא למעשה זכות לקנות או למכור חוזה מסוים, עד לתאריך ספציפי. יש שני סוגי אופציות: קול ופוט, כאשר כל אחת מהן, מאפשרת להרוויח ממצב שוק שונה. 

אופציית קול מאפשרת להרוויח במצב של עליה בשוק, ואופציה פוט מאפשרת להרוויח במצב של ירידה בשוק. 

משקיע שקונה אופציית פוט, יכול לממש את האופציה ולמעשה להיכנס לפוזיציית שורט בחוזה. מוכר האופציה מאידך הוא במחויבות להיכנס לפוזיציית לונג על החוזה העתידי.

> הכירו את טריידסטיישן מערכת למסחר בוול סטריט

חוזים עתידיים 

החוזים העתידיים הם סוג של חוזים אשר יוצרים התחייבות לרכוש או למכור היקף מוגדר, של נכס מסוים, במועד עתידי, במחיר שנקבע במהלך ביצוע העסקה בבורסה וכמובן מוגדר בו גם מקום המסירה. הרוכש של החוזה עתידי, מתחייב על התשלום כאמור במועד המסירה. 

לאור העובדה שלא קיימת היכרות בין הצד הרוכש והצד המוכר, המסלקה של הבורסה אחראית כלפי הקונים והמוכרים על ביצועה של העסקה. חוזים עתידיים, מבוצעים על מדדים, איגרות חוב, סחורות מסוגים שונים כמו נפט, קפה, מתכות וכדומה.

בתוך תהליך הקנייה של חוזה עתידי (למדו כיצד מערכת טרייד סטיישן יכולה לסייע), דורשת הבורסה משני הצדדים, המוכר והרוכש, להפקיד תשלום מראש להבטחת קיום ההתחייבות שלהם, בגין החוזה שאותו הם סגרו. זהו למעשה ביטחון המקובל בשוק אשר לרוב נע בין 5% ל- 20% מהשווי הכולל של החוזה. בחוזה מוגדר מספר היחידות אשר נרכשות כפול המחיר ליחידה של הסחורה.

מחירי האופציה נעים על פי מחירי החוזה העתידי

לאור העובדה שמחירי הסחורות עולים ויורדים לאורך תקופת החוזה, המסלקה של הבורסה באמצעותה הברוקרים החברים, מבצעת התחשבנות כספית יומיומית ואם נוצר הפסד מסוים, נדרש המשקיע להוסיף סכומים כחלק מהביטחון. 

התחום של אופציות על חוזים עתידיים מסתכם במאות מיליארדי דולרים. 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד