בעיות נשימה אצל ילדים

איך מעודדים עצמאות אצל ילדים?

גידול ילדים זאת אף לא משימה פשוטה והקושי האמיתי מתחיל כבר שהם קטנים מאד ואנו רוצים לחנך אותם להיות עצמאיים. אמנם מדובר במהלך הטבעי של החיים לכאורה, אבל ילדים רבים בהחלט מתקשים לעשות את המעבר ולהתחיל לגלות עצמאות בנקודות ובמשימות שונות בחיים. בדיוק בגלל זה, עלינו לעודד אותם לעצמאות כבר מגיל צעיר ויש בהחלט צעדים אקטיביים שנוכל לעשות על מנת לדרבן אותם לזה. אם יש לכם ילדים בכל גיל, ערכנו רשימה קצרה של דרכים שאולי יעודדו את העצמאות אצלם ותוכלו ליישם כבר החל ממחר בבוקר.

טיפול בחסמים

הרבה פעמים ילדים לא מגלים עצמאות בגלל שיש להם חסמים מנטליים מסוגים שונים. יש ילדים שסובלים מדיכאון מינורי עד לדיכאון חמור יותר, מה שבהחלט עשוי לפגוע במוטיבציה שלהם להתנהלות עצמאית בחיי היומיום. אחרים נמנעים מעצמאות בגלל קשיים חברתיים ובמיוחד תחושת חרדה גדולה שמקשה לגלות עצמאות בקבוצות גדולות ובסיטואציות חברתיות. ניתן להתמודד ולטפל בחרדה חברתית אצל ילדים והרבה פעמים לאחר שעושים זאת באופן עקבי רואים בהחלט איך ילדים מצליחים להפגין עצמאות ולגשר על הפערים.

חוגים טיפוליים

הרבה פעמים ניתן לעודד ילדים לעצמאות עם גישות טיפוליות מסוגים שונים, ובמיוחד תחומי עניין שדרכם ניתן להקנות כלים פרקטיים לעצמאות ולצמיחה. הטריק כאן הוא בעצם לגלות מה מעניין את הילד ומה מדליק את אצו את ניצוץ העצמאות. בשביל אחדים זו יכולה להיות רכיבה טיפולית, אחרים יחוו את הדבר הזה דרך טיפול באומנות, טיפול בפסיכודרמה ותיאטרון וכך הלאה. פשוט צריך למצוא למה הילד הכי מתחבר.

משימות קטנות במהלך היומיום

לבסוף, אנו ממליצים להתחיל להאציל סמכויות ולתת לילדים שלכם משימות שיפעילו אותם במהלך היום. אפשר לתת לעזור עם טיפוח החצר והגינה, לתת להם משימות של תחזוקת הבית כמו שטיפת כלים או תליית כביסה ואפילו לשלוח אותם לסידורים קרובים אם הם רוכבים על אופניים. כך עם הזמן הם יתחילו להכיר את דרכי ההתנהלות העצמאית ויסגלו הרגלים כאלו למעשה.

אם תשימו לב לדברים שפירטנו כאן, תוכלו בהחלט לעזור לילדים שלכם להיות עצמאים ובוגרים יותר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד