1935939-min

איך בוחרים נושא לסמינריון?

מרבית המרצים מעניקים חופש מסוים לסטודנטים, בבחירת הנושא לסמינריון. לפעמים החופש הוא רחב יותר, לפעמים הוא מצומצם, אבל תמיד הבחירה היא עניין עקרוני וחשוב שישפיע על מלאכת הכתיבה, שיטת המחקר שתהיה רלוונטית וכמובן גם על משך הזמן והמאמץ שתצטרכו להשקיע. נסביר על האופן בו נכון וכדאי לבחור אותו.

זרקו על הדף רעיונות מכל הבא ליד

דרך שלפעמים עובדת נפלא בבחירת נושא לסמינריון היא קודם כל לקחת דף ועט ולכתוב. זרקו רעיונות שמתקשרים לקורס המדובר. פשוט כתבו, בלי יותר מדי לחשוב. הרבה סטודנטים מגלים שאחרי מספר דקות יש להם מספיק רעיונות שמהם אפשר לבחור. אם השיטה הזאת פחות עובדת בשבילכם, אל דאגה, יש דרכים אחרות שיעזרו לכם להתגבש עם נושא מוצלח.

לשלוף נושא ממקורות המידע

מקורות המידע של הקורס יוכלו לעזור לכם למצוא רשימת נושאים לסמינריון. נושא לסמינריון יכול להיות פיתוח של תזות מהמאמרים שהתבקשתם לקרוא במהלך הקורס או משהו שנתקלתם בו באחד מהספרים שקראתם.

נגיעה למשהו שמעניין אתכם

מומלץ מאוד לבחור נושא שברמה מסוימת מעניין אתכם. כשהנושא מעורר בכם עניין, כתיבת עבודת הסמינריון תהפוך ממטלה “יבשה” או טכנית לעניין ממריץ ואפילו מלהיב. יחד עם זאת, גם אם הנושא מעניין מאוד, אסור להתפזר. זכרו שזו רק עבודת סמינריון, לא עבודת תזה או דוקטורט.

נושא שתרצו לפתח בהמשך

אם אתם כבר בשלב זה יודעים שתרצו להמשיך ללימודי המשך, תואר שני או אפילו שלישי, תוכלו לבחור נושא שבהמשך הדרך תרצו לפתח יותר. כלומר, בחרו נושא שמצד אחד תוכלו לכתוב עליו בשלב זה בצורה טובה אך גם לא מעמיקה מדי. יחד עם זאת, זה יהיה נושא שבהמשך תוכלו להעמיק בו יותר.

 

מוזמנים לפנות אלינו עוד היום לקבלת מידע נוסף: https://www.syllabus.org.il/.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד