מקלות הליכה

איך בוחרים מקלות הליכה? כל מה שצריך לבדוק

מקלות הליכה הם שימושיים מאוד לאוכלוסייה מבוגרת, אבל לא רק. המקל מסייע לשמירה על יציבות בעד העמידה וזמן הליכה והוא מסייע להתמודדות עם מצבי חוסר שיווי משקל אצל אנשים מבוגרים כמו גם אצל אוכלוסיות אחרות כאשר יש פגיעה בשיווי המשקל, נפילה או פציעה. 

עצמאות 

חשוב לשים לב – ישנם מי שזקוקים למקל הליכה כדי להיות חופשיים לבצע הליכות היומיום בעצמם, אולם הם אינם מעוניינים להשתמש במקל הליכה משום שמבחינה חיצונית הם תופסים בכך חולשה וסימן להזדקנות. דווקא השימוש במקל ההליכה הוא שמקנה לאדם את החופש. 

להתמודדות עם בעיות יציבה ושיווי משקל

יציבה לא נכונה וחוסר שיווי משקל נגרמים בגלל הגיל או בגלל חבלות או מחלות אחרות והשימוש במקל הליכה אחרי היוועצות עם פיזיותרפיסט עשוי לשפר את איכות החיים שלכם דרמטית.

כיצד נבחר מקל הליכה?

קודם כל חשוב לנסות את מקל ההליכה ולראות האם הוא נוח לכם. נסו את מקל ההליכה על משטחים שונים כמו ריצפה, שטיח, מדרגות. בנוסף בדקו האם אתם מעדיפים מקל הליכה מתקפל וגמיש וכזה שניתן לשלוט באורך שלו או שמספיק לכם מקל הליכה בעל אורך קבוע. 

החומר ממנו עשוי המקל הוא חשוב בהחלט. ישנם מקלות העשויים מחומרים איכותיים ויש כאלו שמחומרים פחות איכותיים. 

שימו לב שהשימוש במקל הליכה הוא כאשר אוחזים את המקל ברגל הנגדית לצד החלש – אם הצד החלש הוא רגל ימין הרי שאוחזים את המקל ביד שמאל – ולכן חשוב מאוד להתהלך עם המקל לפני שרוכשים אותו על מנת לבדוק שהוא אכן שימושי לכם ומקל עליכם. בדקו גם האם האחיזה בכף היד נוחה לכם, שהמקל לא מחליק לכם מהיד. 

לפרטים נוספים בקרו באתר שלנו: https://tefen-medical.com/

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד