drill-308522_640

קבלן רשום – מי צריך את כאב הראש הזה

עבודות בנייה ושיפוצים מבוצעות בעיקר על ידי קבלנים, שתפקידם לנהל ולפקח על תהליכי עבודה מורכבים. יחד עם זאת, רוב הציבור אינו מודע לכך שאפשר למצוא קבלנים רשומים, שיש להם אישור והסמכה, לעומת קבלנים שאינם רשומים. אז מה המשמעות של קבלן רשום ולמה זה חשוב?

מהו קבלן רשום?

רישום קבלנים הוא תהליך שהחל בשנים האחרונות בישראל, לצורך יצירת פיקוח ולהסדרת עבודתם של קבלנים. הדבר מאפשר לישראלים רבים, המעוניינים להתחיל תהליכי בנייה ושיפוצים – לאתר קבלן מורשה, אצל רשם הקבלנים, לבדוק מראש מהם תחומי ההתמחות שלו והאם הוא מתאים לביצוע הפרויקט שלהם, לא רק לפי מה שהוא מעיד על עצמו וגם לא רק לפי המלצות, אלא לפי רישום פורמלי אצל גוף רשמי.

מן הראוי לציין גם כי קבלנים רבים בישראל, שאינם רשומים, הם בעלי מקצוע משכמם ומעלה, בעלי ניסיון רב, יכולת ואמינות, אבל הם פועלים ללא פיקוח ולכן במקרה של קבלן לא רשום, עשויים להתקיים סימני שאלה רבים יותר.

קבלן רשום לפי רמות סיווג

יש בישראל סוגים שונים של קבלנים רשומים, אשר מחולקים לפי 5 סיווגים שונים.

ההבדל העיקרי בין רמות הסיווג מתייחס לרמת התקציב של הפרויקט, אותו מסוגל הקבלן לנהל, לפי הקריטריונים של רשם הקבלנים.

יש פרויקטים של עשרות אלפי שקלים, מאות אלפי שקלים וגם של מיליוני שקלים. כל פרויקט כזה יכול להיות מנוהל על ידי בעלי מקצוע שונים, בעלי רמות שונות של ניסיון, הבנה בתחומים שונים ועוד.

לסיכום, קבלן רשום בישראל הוא קבלן שמופיע בפנקס הקבלנים, אצל רשם הקבלנים. זהו קבלן שעבר בחינות ובדיקות שונות לפני כניסתו לרישום ולכן, קבלן רשום נחשב בעל מקצוע אמין יותר. למידע נוסף פנו לעורך דין קבלן רשום

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד