surf-3450584_640

סאפ

אחד מסוגי הספורט היי הנפוצים והפופולריים בעולם הוא גלישת סאפ. בשנים האחרונות, גלישה על סאפ הוא ענף ספורט שצובר תאוצה רבה בשנים האחרונות בכל העולם. אחת הסיבות לכך היא שלגלישה על סאפ אין כמעט צורך בניסיון וידע מוקדם בספורט ימי, כמו כן היא מתאימה כמעט לכל אדם, מכיוון שאין צורך בכושר גופני או ביכולות פיזיות מיוחדות.

תהליך הלמידה לגלישת סאפ היא קצרה ביותר, מתחילים לאחר מספר שיעורים קצרים כבר יכולים ללכת לבדם לגלוש על סאפ.

מה זה סאפ

רגע, מה זה בעצם סאפ? סאפ הוא גלשן עם נפח יחסית גדול, הגלישה עליו נעשית בעמידה וחתירה בתוך המים. ההתקדמות במים וההיגוי נעשה על ידי משוט אחד בעל להב אחת. שלא כמו גלשן גלים, בו הגלישה מתחילה בשכיבה וכאשר הוא תופס גל ומהירות הגולש נעמד – הרי שלסאפ יש יכולת גבוהה יותר והוא צף על המים כמעט תחת כל משקל, מה שמאפשר לגולש לעמוד עליו ולשוט להנאתו במגוון תנאי שטח.

ייעוד הסאפ

למה מיועד הסאפ? רוב האנשים משתמשים בסאפ לגלישה הפופולרית, עומדים על הגלשן וחותרים להנאתם לשם אימון גופני או סתם כך בשביל הכיף. אך כדאי לדעת כי לסאפ שימושים רבים. ניתן להשתמש בו לחתירה איטית ונעימה באגם כמו הכינרת או בתנאי ים רגועים. יש שישתמשו בו לחתירות ארוכות עם טכניקה בסגנון ‘רייס’, עד לכאלה שיבחרו לגלוש על גלים חזקים וגדולים.

כושר גופני מעולה

גלישה על סאפ גם מהווה אימון כושר איכותי לכל הגוף. החתירה בסאפ מפעילה שרירים רבים בגוף, מכיוון שהיא מתבצעת בים – סביבה המאופיינת בתזוזה תמידית, לכן זה גם משפר את המדדים של כושר הגוף כמו: יציבות, כושר אירובי ועוד. למידע בנושא סאפים מתנפחים

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד