הפסקת הריון

איך להפסיק הריון – המדריך המלא

נשים נאלצות להפסיק היריון מסיבות שונות. חלקן מרצונן וחלקן בלית ברירה. מה הן האפשרויות העומדות בפניהן, כיצד זה מתבצע ומי משלם על זה. דברים שחשוב לדעת על איך להפסיק הריון – המדריך המלא. 

מתי נדרש להפסיק היריון? 

ישנם מצבים שבהם ההיריון אינו רצוי והאישה מעוניינת להפסיק את ההיריון. מקרים כמו היריון שהוא תוצאה של מעשה אונס או גילוי עריות, או מקרים שבהם ההיריון אינו מתוכנן ועלול להכביד על חייה, בריאותה הפיזית או הנפשית של האישה. ישנם גם מקרים שבהם ההיריון אינו מתפתח או שהעובר עלול לפתח מומים ואז מומלץ להפסיק את ההיריון. 

מה האפשרויות העומדות בפני האישה

קיימות שתי אפשרויות לבצע הפלות. האחת היא במערכת הציבורית בה זמינות התורים בעייתית, פניות הרופא נמוכה יותר והתנאים סטנדרטים ולעומתה הפלה באופן פרטי. ההפלה מתבצעת בזמינות כמעט מידית, האישה מטופלת באופן אישי ומלווה על ידי רופא בכל התהליך.

כיצד מתבצעת ההפלה בפועל

מטרת ההפלה היא להפסיק את התפתחות ההיריון ולגרום לרחם לפלוט את תוכנה החוצה. במקרה של היריון צעיר מאוד, עד שבוע 9 בערך, אפשר לעבור הפלה באמצעות כדורים. בהפלה פרטית, הכדורים יגרמו לחסימת הורמונים הנדרשים להמשך ההיריון ויגרמו לכיווצים ברחם אשר כתוצאה מהם יפלטו ממנו שק ההיריון והשלייה. מעל שבוע 9 או בהתאם להמלצת הרופא תבוצע הפלה יזומה כירורגית. הניתוח יתקיים תחת הרדמה מלאה או מקומית, הרופא יבצע גרידה וינקה את הרחם מתוכן ההיריון.

הפסקת היריון דורשת אישור של הועדה להפסקת היריון בכל מקרה, גם בהפלה פרטית וגם ציבורית. לאחר ההפלה חשוב לבקר אצל רופא הנשים ולבדוק כי הרחם נקייה וכל שיירי ההיריון יצאו. הפלה כרוכה באיבוד דם, עייפות וגם כאבים

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד