מצבות אבן

מצבות אבן

אין דבר יותר נורא מאשר מוות של קרוב משפחה. תקופת האבל שאחרי מתאפיינת מן הסתם בימים קשים בהם מעלים על נס את זכרונו של הנפטר ומספרים בשבחו. בתום שלושים יום (ויש נוהגים לאחר שנה) המנהג אשר מקובל מזה דורות וכבר מופיע בתנ”ך הוא להקים מצבה על קברו של הנפטר אשר מסמנת לדורות את מקום קבורתו, עליה חקוקים כמה מילים אודות הנפטר ותאריך פטירתו. רכישה של מצבות לא קשורה אל החברה-קדישא הממונה על בית העלמין אלא נעשית באמצעות קבלן מצבות פרטי. 

סוגים של מצבות

הסוג המוכר והנפוץ ביותר של מצבות הם מצבות אבן אשר עליהם נחקק שם הנפטר בצורה בולטת. מצבות אבן פשוטות היו הדרך הנפוצה להקים מצבות שנים רבות, אך כיום ניתן להשיג מצבות מסוגים שונים עבור מי שרוצה להנציח את זכר יקירו בצורה מיוחדת. ניתן למצוא בין היתר מצבות מגבישי זכוכית, מצבות מסלעים שונים כמו סלעי זכוכית וכן מצבות המשלבות אלמנטים כמו צמחייה או לב ועוד.

כיצד לבחור חברה עבור רכישה של מצבות?

רכישת המצבות נעשית בתקופה קשה של אבלות על הנפטר, אך עדיין חשוב לשים לב שעושים את הרכישה במקום הנכון. כאשר מדובר על מצבה מיוחדת / מצבה בהתאמה אישית, ישנה חשיבות לבחור בחברה מקצועית ואמינה אשר תבצע את העבודה בדיוק לפי הזמנתכם, כך שתוכלו להנציח את יקירכם בדיוק כפי שאתם רוצים. שימו לב שישנם לא מעט פרמטרים עליהם תצטרכו להחליט בבחירת המצבה, כמו המידות שלה, הצורה, חומר הגלם ממנה היא עשויה ועוד. אמנם, אתם לא חייבים לקבל את ההחלטה לבד, וניתן לשמוע מאנשי החברה המלצות והסברים לגבי ההבדלים בין הסוגים השונים, ואף לקבל דוגמאות באמצעות תמונות של מצבות אשר דומות למה שאתם רוצים.

> בדקו מצבות עם לב באתר מצבה.קום

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד