זרע דליל

מה המשמעות של זרע דליל?

אין כמעט אכזבה כמו אכזבתם של זוג צעיר המעוניינים בהיריון ולא מצליחים לייצר אחד. לצד המרמור, הכעסים, התסכול, ישנה גם המבוכה מבדיקות הפוריות והאשמה שמרגיש בן הזוג. אבל חשוב לדעת כי ישנם פתרונות שונים המאפשרים להתגבר על המכשולים שבדרך. 

לתיאום פגישת ייעוץ עם המומחים של גבריאל פוריות לגבר

בדיקות פוריות

לצורך בירור בעיות הפוריות המעכבות את ההיריון יתבקשו שני בני הזוג לבצע בדיקות. הגבר יופנה לבדיקת זרע. הבדיקה מתבצעת על דגימה שנותן הגבר למעבדה ונבדקת לפי פרמטרים שונים כמו ריכוזיות הזרעים בדגימה, צורתם של הזרעים ויכולת התנועה שלהם. בדגימה יבדקו גם את תאי הדם הלבנים, צמיגות הנוזל וחומציות הסביבה של הזרעים. 

מה זה זרע דליל

כדי להבין מה המשמעות של זרע דליל יש להבין אם מדובר על נוזל הזרע, או על כמות הזרעים בדגימה. למצב סמיכותו של נוזל הזרע אין כמעט משמעות לגבי איכותו והיכולת לייצר היריון לעומת זאת ריכוז הזרעים בדגימה הוא משמעותי וכמות נמוכה מ 10 מיליון זרעים במ”מ דגימה ייחשב לבעייתי עבור היריון. יש לבדוק גם את הנתונים האחרים של בדיקת הזרע ובמקרה הצורך אפשר לבצע השבחת זרע. 

מה זאת השבחת זרע

השם המבלבל מצביע אולי על האפשרות של להשביח את הזרע, אבל למעשה התהליך שעוברת הדגימה הוא סינון הזרעים והפרדת הזרעים האיכותיים מאלה שפחות איכותיים. לאחר הסינון וההפרדה מוסיפים תמיסה מיוחדת של חלבונים, ויטמינים ומינרלים לדגימת הזרע כדי להעשיר את הדגימה ולחזק אותה לפני ההזרעה ברחמה של האישה.

מה עוד חשוב לדעת

בדיקת זרע ותהליך השבחת הזרע אינם כואבים מכיוון שהם מבוצעים על הדגימה בתנאי מעבדה. את הדגימה יש להביא למעבדה עד שעתיים מרגע הפקתה, בכלי סגור וסטרילי בטמפרטורת החדר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד