5 דברים שלא ידעתם על אבנים בכליות

אנשים רבים חווים הצטברות של אבנים בכליות, וחלקם הגדול אף לא מודע לכך עד שזה מתפרץ ומופיע בכאבים עזים. איתור וטיפול מוקדם של אבנים בכליות יכול להציל לכם את השגרה ואיכות החיים ללא שום כאב או הליך רפואי מורכב. אמנם חשוב מאוד שתדעו כמה דברים על אבנים בכליות שאולי לא ידעתם. להן 5 דברים שאולי לא ידעתם על אבנים בכליות:

לא תמיד מרגישים אותם

שמעתם נכון – היווצרות של אבנים בכליות יכולה לקחת זמן מה ולא תמיד מרגישים בקיום שלהם כל עוד הן לא עוברות דרך צנרות דקים ולא חוסמות את תעלות ודרכי השתן. הרבה פעמים גם כאשר הן נוצרות הן בגדלים קטנים למדי שמסוגלים לעבור דרך השופכה החוצה לאסלה בעת מתן שתן מבלי שבכלל תהיו מודעים לכך.

הם יכולים להיווצר מהאוכל שאתם אוכלים

פרט למרכיבים גנטיים, לתזונה ולאורח החיים שלנו השפעה משמעותית על ההסתברות של יצירת אבנים בכליות. חלק גדול מהאבנים הללו עשויים מחומרים ומינרליים שלא נספגים כמו שצריך בגופנו ובאים בכמויות גדולות מדי. הימנעות מסוגי אוכל שונים עשוי להקל על המצב הרפואי שלכם.

יש כמה סוגים של אבנים בכליות

לא כל האבנים שונות ובהתאם לכך ישנה חשיבות לידיעת סוג האבן על מנת שאתם כמטופלים תוכלו לדעת ממה יש להימנע להבא במידה ואתם נמצאים בקבוצת אוכלוסייה של סיכון מוגבר לפתח אותן. יש אבני חומצת שתן, אבני סידן, קלציום פוספט, קלציום אוקסלט ועוד.

קראו על סוגי אבנים בכליות >>>

אפשר לרסק אותן ללא צורך בהליך פולשני

גם כאשר אתם חלילה מגיעים למצב בהם האבנים גדולות למדי ומפריעות לדרכי השתן שלכם, תוכלו להמיס ולרסק אותן בהליך רפואי הכולל הקרנה של קרינה מיוחדת מבחוץ על ידי אורולוג מומחה. ההליך אינו נחשב למסוכן מדי והוא יעיל ביותר להמסה וריסוק של האבנים. חשוב לשאול את האורולוג על תופעות לוואי וממה כדאי להיזהר לפני ביצוע הניתוח.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד