מהן מדפסות SLA?

אם תחום ההדפסה התלת ממדית מעניין אתכם, יתכן ושמעתם בעבר על מדפסות SLA. אך מהן מדפסות SLA, האם אלה המדפסות שמרבים להשתמש בהן בהדפסות ביתיות של מודלים? האמת היא שכיום נפוצות בעיקר מדפסות FDM לשימוש ביתי, אולם גם מדפסות SLA עדיין קיימות והן היו כאן הרבה קודם. זהו פתרון שהוא בעיקרו מסחרי, מתאים ליישומים מגוונים והפקת מוצרים או דגמים בקצב מהיר ובכמות גדולה. 

מדפסות בשיטת סטריאוליתוגרפיה

אז מהן מדפסות SLA בדיוק? מדובר במדפסות תלת מימד מהוותיקות ביותר, ביישום תלת ממדי ולמטרות מסחריות ברובן הגדול. הן נמצאות בשימוש כבר כשלושה עשורים והפולימרים (הפלסטיק) שמוזרמים דרך המדפסת חייבים לעבור הקשחה. המיצוק של הפלסטיק הנוזלי נעשה על ידי הקרנה של אלומות אור או קרני לייזר ממוקדות. 

מתי המדפסות הללו נדרשות ומה היתרונות

המדפסות הללו נדרשות כאשר רוצים לייצור מודלים או דגמים מפלסטיק, ברמת פירוט יוצאת מכן הכלל. הפתרון הזה עומד בדרישות מחמירות של התעשייה והן נחשבות מתאימות בשלל מצבים, למשל:

  1. דייקנות – כאשר רוצים להגיע לרזולוציה גבוהה ביותר, או כאשר רוצים שהמודל ייראה חלק מאוד. כלומר שלא ניתן יהיה לראות או לחוש בשכבות שונות שמיוצרות בהדפסה. 
  2. אמינות – ליישום תעשייתי אמין, שכן המדפסות הללו בנויות עם מינימום חלקים נעים וכמעט ללא עלויות של תחזוקה. 
  3. זריזות – מהירות הביצוע של מדפסות SLA נחשבת לגבוהה מאוד. למשתמש ביתי זה פחות קריטי, אך לצורך הדפסות בכמות גדולה ואחידות בהפקת מוצרים, יש לזה חשיבות. 
  4. אפשרות ליישום של מודלים מחומרים שונים, פולימרים מגוונים, חומרים צבעוניים או שקופים. כל חומר שניתן להזרים כשהוא נוזלי ולאחר מכן להפוך למוצק על ידי אור או לייזר לגיבוש מהיר. 

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד