איך למצוא מטפלת רגשית לדתיים?

בעשורים האחרונים ובעקבות מודעות גדלה והולכת בציבור הדתי, ניתן לראות יותר ויותר מטפלים ומטפלות רגשיים הבקיאים באורחות חייהם של מטופלים דתיים ובכך ממקסמים את המענה שהם נותנים למטופלים שלהם. במאמר זה ננסה לענות על השאלה איך למצוא מטפלת רגשית לדתיים. 

טיפול רגשי הוא פסיכותרפיה העוסק בכל ההיבטים הרגשיים של האדם המבקש או נדרש לטפל בהם והוא מתקיים באמצעות שיחות בין מטפל למטופל.

 

שפה משותפת

ככלל כל אחד יכול ללכת לאיזה מטפל שהוא מרגיש נכון מולו. יש דתיים שהולכים למטפלים חילוניים ויש חילוניים שהולכים למטפלים דתיים. יחד עם זאת, למטפלת רגשית או פסיכולוגית לדתיים תהיה הבנה טובה יותר של עולם הערכים של המטופל ואפשר לומר שהם ידברו באותה השפה. 

 

שיטת הטיפול

טיפול פסיכותרפיסטי הינו טיפול בשיחות. אך גם אופן השיח מותאם לאדם ומתבצע בטכניקות שונות. 

בין אם מדובר במטפל שמדובב, שרק מקשיב או שניהם יחד, חשוב שיכיר את הניואנסים הקטנים הכרוכים בטיפול באדם דתי ויצליח לשלב את הגישה הטיפולית שלו באופן שלא יערער על אורחות חייו של האדם הדתי. 

כך למשל על-פי אורחות חייו של האדם הדתי, ההגעה לבריאות הנפש והגוף עוברת דרך הלכות ומצוות מן התורה שעליו לקיים וגישת המטפל צריכה לתמוך את זה.  

קראו עוד על טיפול רגשי לדתיים >>>

זרמים דתיים

ביהדות קיימים זרמים שונים של מה שאנשים תופסים כדתי. יש אנשים עם כיפה סרוגה או שחורה. יש אנשים ששייכים לחסידות כזו או אחרת. יש מקלים ויש מחמירים. לכל הזרמים בסיס משותף באמונתם ולכן זה לא באמת משנה אם מדובר במטפלת חב”דניקית או במטפלת דתית-לאומית. בעצם השתייכותה של מטפלת רגשית לדתיים, לאחד הזרמים, היא נתפסת כמי שמכירה את עולם התוכן של המטופל. 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד