מה עושים במקרה של ציפורן חודרנית עם מוגלה?

כואבת לכם האצבע ואתם חוששים שיש לכם ציפורן חודרנית? מפחדים שהיא עלולה להסתבך ולהפריש מוגלה? כל מה שרציתם לדעת על ציפורן חודרנית ועל דרכי טיפול בה.

ציפורן חודרנית – כל הסימנים לגלות אותה

התפתחות של ציפורן חודרנית ברגל מתאפיינת במספר סימנים די בולטים, כאשר העיקרית מהן היא אדמומיות באזור צמיחת הציפורן. הציפורן החודרנית צומחת בעצם בצורה לא טובה ובמקום לצאת ישר, היא חותכת את האצבע וצומחת לתוכה, וזה מה שגורים לאדמומיות באזור. כמו כן, מתבטאת ציפורן חודרנית בכאבים חזקים שמתגברים בדרך כלל בעת מגע ואף עלולה להתפתח נפיחות באזור ומורסה מוגלתית.

כיצד מטפלים בציפורן חודרנית?

טיפול בציפורן חודרנית יכול להיעשות על ידי פדיקוריסט מוסמך, על ידי מומחה לכף הרגל או כירורג מקצועי. הטיפול בציפורן כולל חיתוך של חלק הציפורן שחדר אל העור או אל בשר האצבע ועיצוב הציפורן מחדש כדי שהמקרה לא יחזור על עצמו. לעיתים רחוקות, בהן הציפורן החודרנית הוזנחה ולא טופלה בזמן, יהיה צורך לכרות חלק גדול ממנה או את כולה על מנת לאפשר לה לצמוח מחדש כמו שצריך. במקרים כאלה ייתכן גם שיהיה צורך בטיפול תרופתי בעקבות מוגלה שהתפתחה במקום.

מה עושים במקרה של ציפורן חודרנית עם מוגלה?

בניגוד למחשבה הרווחת, טוענים המומחים כי הופעת מוגלה בציפורן חודרנית לא תמיד נובעת כתוצאה מהזנחה, אלא מעצם העובדה שהגוף מזהה כעצם זר את הציפורן שצומחת לתוכו באופן לא תקין. כל עצם זר שנכנס לגוף עלול ליצור תגובה דלקתית, וזה מה שקורה למעשה גם כאן. עם זאת, כאשר מגלים התפתחות דלקתית ולא מטפלים בה במהירות, עלולה להתפתח מורסה מוגלתית שכואבת הרבה יותר ודורשת נטילת אנטיביוטיקה ולעיתים אף ניתוח כירורגי. למידע נוסף אודות ציפורן חודרנית עם מוגלה

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד