מה אומר החוק על העסקת עובדים זרים?

עד לפני שנים העסק עובד זר בישראל לא הייתה עניין מורכב מידי. יחד עם זאת, המדינה מובילה מגמה לצמצום האפשרות הזאת ולכן ברור מדוע היום החוקים נוקשים יותר מאשר בעבר. 

 

מה צריך כדי להעסיק עובד זר בצורה חוקית? 

 

אם אתם חושבים להעסיק עובד זר בצורה חוקית, חשוב שתכירו כמובן את לשון החוק. החוק קובע בצורה חד משמעית שהמעסיק חייב שיהיה לו היתר להעסקת עובד זר. מנגד, העובד עצמו חייב שתהיה לו אשרה, כלומר ויזה, בתוקף. 

 

למה יש עובדים זרים בישראל שמועסקים שלא כחוק? 

 

יש לכך מספר סיבות. ראשית, גם בעידן המודרני שבו אנחנו חיים ניתן לראות שיש סוגים שונים של עבודות שרוב האנשים לא מוכנים לעשות. למשל: עובדי משק בית שטיפה של כלים וניקיון כללי וכדומה. בנוסף, לא תמיד החוק ברור לכולם ומעבר לכך, יש גם מי שסומך על המזל. “לי זה לא יקרה” או “אותי לא יתפסו”. חשוב להבין שהענישה בעניין הזה חמורה ביותר ולכן רצוי לעשות הכול כדי להימנע מהעסקת עובדים זרים שלא כחוק. 

 

מה עושים אם נתפסים בכל זאת? 

 

ומה לגבי העסקת עובד זר ללא היתר? אתם זקוקים כעת לעזרה ולא ברור לכם מה שאפשר לעשות? או שאולי אתם נמצאים רק בשלבים שבהם חושדים בכם ורוצים לבדוק את הנושא לעומק? זה לא משנה באיזה שלב בדיוק אתם נמצאים. מה שבטוח זה שאתם חייבים עורך דין מקצועי שיוכל לעזור לכם. עורך דין שמכיר את התחום הזה לעומק יוכל לעזור לכם להבין מה מותר לרשויות לעשות במקרה כזה ומה אסור. כמו כן, הוא יוכל ללוות אתכם לכל אורך הדרך ולייצג אתכם בפני בית המשפט אם באמת יהיה בכך צורך. 

לקבלת פרטים נוספים וייעוץ משפטי צרו קשר עם עו”ד דפנה שגל פודור

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד