כוס קידוש מקרמיקה – מתנה מכובדת לזוג הצעיר

כוס הקידוש היא הכלי המשמש לקריאת הברכה על יין. זהו פריט שיש לו חשיבות מיוחדת ביהדות. כוס הקידוש יכולה להיות מחומרים שונים. זכוכית, פלסטיק כסף או באופן מחימר, אם כי היא יכולה להיות עשויה גם מחומרים אחרים כגון פורצלן או אפילו זהב. צורת הכוס משתנה בהתאם לשימוש וגודלה, אך תמיד יש לה בסיס עגול ושתי ידיות. ייתכן שלכוס אין עיטור או שהוא עשוי להיות בעל עיצובים שונים על פני השטח. העיצוב הנפוץ ביותר על פני השטח של כוס קידוש הוא בדרך כלל כזה שמתאר ענבים ועלים, אך ישנן וריאציות רבות באמנות הקרמיקה היהודית.

ההיסטוריה של כוס הקידוש מקרמיקה

ההיסטוריה של הגביע הזה מתחילה בימי הביניים והוא נוצר על ידי אומנים יהודים באירופה. החימר עוצב לצורה המזכירה גביע עם שתי ידיות בכל צד ופתח בחלק העליון למזיגת יין לתוכו. כוס קידוש קרמית זו קרויה “קאולין”. קאולין שימש במשך מאות שנים לייצור קרמיקה מכיוון שיש לו לובן וטוהר גבוהים, מה שהופך אותו לאידיאלי ליצירת פורצלן או חרס.

הכירו את: בית היודאיקה הישראלי

ההיסטוריה של גביע הקידוש מפורצלן

גביע קידוש מקרמיקה נמצא בירושלים בשנת 1879. גביע קידוש קרמי מסוים זה מתוארך למאה ה-3 לספירה ונמצא ליד הר הבית. רבים בוחרים דווקא בגביע כזה כדי ליהנות מהיופי הייחודי שלו לצד הערך ההיסטורי של מוצר יודאיקה שכזה.

האזכור הראשון של כוס קרמיקה לשתיית יין בזמן טקסים דתיים היה בתלמוד, שראשיתו לפחות בשנת 500 לפני הספירה. מסורת השימוש בכוס קרמיקה לקידוש מגיעה גם מתקופת זמן עתיקה זו. 

כוס הקידוש הקרמית עשויה מחומרים איכותיים עמידים שאינם נשברים בקלות. זה גם בטוח במדיח כלים, כך שניתן לשטוף אותו בקלות לאחר השימוש.

מגוון גביעי קידוש מחכים לכם בחנות שלנו >>>

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד