רמקולים מגברים, מגברים, הגברה

הגברה איכותית היא לא מושג חדש. זה קיים כבר עשרות שנים. רמקולים מגברים שימשו ביישומים רבים ושונים כדי להגביר את אות השמע ולהגביר אותו. כמה דוגמאות הן מכשירי רדיו לרכב, טלוויזיות ומערכות סטריאו ביתיות.

קצת היסטוריה על רמקולים ומגברים

בעשור האחרון, התקנים אלו זכו לכינוי כרמקול מגבר מכיוון שהם מגבירים את הסאונד על ידי הגברה שלו (הגברת עוצמת הקול שלו). ולאחר מכן הוספתו לאות אנלוגי. אבל בשנות ה-60 ותחילת ה-70, היו כמה רמקולים שעשו יותר מסתם הגברה. אפשר לחשוב עליהם גם כמגברים. מערכת הרמקולים הראשונה של המגבר הומצאה ב-1945 על ידי Jiri Pelikan, שהמשיך והקים את חברת Pelikan עם בעזרת שני חברים: רודי בילבריי וריצ’רד מול. רמקולים אלו נקראו מגברי שפופרות מכיוון שהם השתמשו בצינורות ואקום (סוג של שפופרת ואקום) כדי להגביר את הסאונד. היה להם חרוט רמקול שדחף אוויר החוצה בקצה אחד ודחף את גלי הקול החוצה לתוך רמקול גדול עם צינורות דקים ודקים שמנעו מהם להיות מפוצץ מגלי הקול. היתרון של מערכת רמקולים מסוג זה הוא שהם היו פשוטים יחסית לבנייה והם יכלו להניע רמקולים גדולים. אבל החיסרון הגדול היה שלא היה בו הרבה עבור חובבי האודיו הביתיים שרכשו אותם. הם השתמשו בהם בעיקר במועדוני לילה ובמקומות אחרים שבהם אנשים רצו לעשות מוזיקה רועשת.

מהו רמקול מוגבר?

רמקול מוגבר הוא מכשיר המגביר את הצליל של הרמקול. ניתן להשתמש ברמקול המגבר להגברת הצליל של רמקול בודד או של מספר רמקולים. זה יכול לשמש גם להגברת הסאונד של רדיו, טלוויזיה ומכשירי שמע אחרים בבית או במקומות ציבוריים.

עם זאת, יש בעיה ברמקולים של מגבר: הם לא תמיד חזקים מספיק לאירועים ציבוריים כמו קונצרטים או התכנסויות גדולות בפסטיבלים או כנסים. כאן נכנסות לתמונה מערכות הרמקולים. מערכות רמקולים מגבירות את הצליל של רמקול מגבר על ידי חיבורם לציוד אחר ולאחר מכן שליחת האות המוגבר הזה לרמקול שניתן למקם במרחב ציבורי כגון אצטדיון. זה גורם לצליל ברור וחזק יותר ממה שנשמע בדרך כלל מרמקולים עם חוטים.

אתה יכול לרכוש רמקול בכל חנות כלי נגינה ולהשתמש במגבר שלך כדי להגביר את הצליל היוצא ממערכות רמקולים על ידי יצירת שני חיבורים: אחד לרמקול ואחד למגבר שיכול להפעיל מספר רמקולים. אם אתה מחבר מקלט או מכשיר נייד אחר עם “אנלוגי”.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד