מכון מחקר מקצועי הנותן שירות מקיף לפני פתיחת עסק

יש לכם רעיון מעולה למוצר או לשירות? הרעיון הוא עד כדי כך טוב, שאתם מתכננים לפתוח עסק חדש מתוך בטחון שהוא יוכל להצליח ולשגשג, ולו רק בגלל הרעיון הנפלא שלכם.

זה אמנם נהדר והכל, אבל הדבר האחרון שאתם אמורים לעשות זה לפעול בפזיזות. למהר ולדהור להליך של פתיחת עסק, מבלי לעשות שום מחקר שוק, שלא לדבר על מחקר שוק מקיף.

אם לא תערכו מחקר שוק לפני פתיחת העסק, מן הסתם תעלו על המסלול הבטוח להרס העסק שלכם, עוד לפני שזה יצא לדרך. אתם לא יכולים להסתמך רק על כל מיני נתונים ציבוריים בסיסיים, שפשוט לא יספיקו כדי להבטיח שהעסק יצליח. אתם צריכים קודם כל לדעת מהו אופי העסק שתפתחו, ולהבין מיהו קהל היעד שלכם.

להלן 4 שיטות מחקר בסיסיות שנערכות על ידי מכוני מחקר מקצועיים, לפני פתיחת עסקים חדשים:

מחקרים כמותיים

המחקר הכמותי הוא אחד משיטות המחקר העסקיות הנפוצות יותר, המאפשרת לאסוף כמויות אדירות של נתונים בפרק זמן קצר מאוד ובעלות נמוכה יחסית. כאשר אתם צריכים לזהות נתון מספרי שיעזור לכם לענות על שאלות המחקר שלכם, השימוש בסקר כמותי עדיף תמיד על פני יצירת הסקר האיכותני. שיטת המחקר הכמותי היא שיטה חזקה מאוד לגילוי כל נתון ספציפי שיוכל לתמוך באנליזה שלכם.

קבוצות מיקוד

גישה מעודנת יותר למחקר העסקי, משתמשת בקבוצות מיקוד המורכבות לרוב מאשכולות קטנים של אנשים, המתאימים לפרופיל של שוק היעד של העסק. בתוך קבוצות אלה ניתן לקדם דיון סביב המוצר או השירות שלכם, תוך ניצול מלא של עומק הראיונות שמספקים דיונים אלה.

התובנות של קבוצת המיקוד יכולות להתגלות כבעלות ערך רב. הדיון עצמו מאפשר לכם להבין איך אנשים מרגישים לגבי המוצר שלכם, ובמקביל גם לזהות מגמות והזדמנויות פוטנציאליות.

ראיונות למחקר איכותני

ראיונות אישיים דומים לקבוצות המיקוד, כי הם כוללים שאלות פתוחות המעניקות למרואיין אפשרויות להתבטא בחופשיות. זו הזדמנות מצוינת לקבל הבנה מעמיקה יותר לגבי המוצר, מנקודת המבט של המשתמש, השירות או העסק שלכם.

גישת הראיונות מאפשרת לשאול גם שאלות המשך שיכולות להעמיק את ההבנה, ובלבד שהמראיין לא מטה בטעות את תשובות המרואיינים, על ידי שאלות מובילות, שהתשובות עליהן לא באמת ישקפו את דעתו של המשתמש.

 חקר מקרה – Case Study

׳חקר מקרה׳ מספק לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכם, הבנה מקיפה יותר על האופן שבו משתמש מקיים אינטראקציה עם המוצר או השירות שלהם. שיטת ׳חקר מקרה׳ מספקת תמונה מלאה יותר על רמות שביעות הרצון, השימוש וגישת משתמשים כלפי המוצר, השירות או התעשייה הספציפית.

׳חקר מקרה׳ הוא אמצעי שמציע תובנה שתוכל לחדד את ההצעה העסקית, תוך שימוש בלקוחות יעד כדי ליצור משהו שיהיה בעל משמעות ויוסיף ערך למוצר או לשירות שלכם, ויבדל אתכם מהמתחרים.

מאמר זה נכתב בשיתוף >> https://www.ms-ci.co.il/

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד