כל מה שרציתם לדעת על EPD

 

EPD (הצהרת מוצר סביבתי) היא דרך סטנדרטית לתקשורת ההשפעה הסביבתית של מוצרים וחומרים המשמשים בתעשיית הבנייה. EPDs הם כלי חשוב בתחום הסטנדרטים של בנייה ירוקה וקיימות, שכן הם מספקים מידע שקוף ואמיתי מבחינה מדעית על הביצועים הסביבתיים של מוצרים. הנה כל מה שאולי תרצה לדעת על תקני בנייה ירוקה של EPD:

לסיכום, תקני בנייה ירוקה של EPD מספקים מידע רב ערך לתעשיית הבנייה ולמגזרים אחרים המבקשים להפחית את השפעתם הסביבתית. הם מאפשרים קבלת החלטות בת קיימא יותר, שיפורי מוצרים ותורמים למטרה הרחבה יותר של צמצום טביעת הרגל הסביבתית של הסביבה הבנויה.

מהו EPD?

EPD הוא מסמך מקיף המכמת את ההשפעה הסביבתית של מוצר או חומר לאורך מחזור חייו, החל מיצוי חומרי גלם וייצור ועד הובלה, שימוש וסילוק סוף החיים.

מטרת EPD:

המטרה העיקרית של EPDs היא לעזור לאדריכלים, בונים וצרכנים לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי ההשפעה הסביבתית של החומרים והמוצרים שבהם הם משתמשים בבנייה ויישומים אחרים.

סוגי EPD:

ישנם מספר סוגים של EPDs, כולל EPDs ספציפיים למוצר (PS-EPD) המכסים מוצר בודד, ו-EPDs כלל התעשייה (IW-EPD) המכסים קטגוריה של מוצרים, כגון מלט או פלדה.

הערכת מחזור חיים (LCA):

הנתונים הכלולים ב-EPD מבוססים על הערכת מחזור חיים, השוקלת את ההשפעה הסביבתית של מוצר מהעריסה לקבר. זה כולל הערכת גורמים כמו צריכת אנרגיה, פליטת גזי חממה, דלדול משאבים ועוד.

תקני EPD גלובליים:

EPDs מפותחים ונשלטים על ידי תקנים בינלאומיים, כגון ISO 14025, ISO 14040 ו-ISO 14044. תקנים אלה מבטיחים עקביות והשוואה של EPDs ברחבי העולם.

מי יוצר EPD:

EPD נוצרים בדרך כלל על ידי יצרנים או איגודי תעשייה. הם חייבים לפעול לפי הנחיות ותקנים ספציפיים בתהליך.

אישורי בניה ירוקה:

הסמכות ומערכות דירוג של בניה ירוקה רבות, כגון LEED (מנהיגות בתכנון אנרגיה וסביבה) ו-BREEAM (שיטת הערכה סביבתית של מפעל מחקר בניין), מעודדות או דורשות שימוש במוצרים עם EPD כדי לצבור נקודות או זיכויים.

להזמנות: https://azmarketing.co.il/

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד