לימודי פסיכותרפיה

לימודי פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית

פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית מבוססת למעשה על מגוון תאוריות מחקריות שונות. מדובר על תאוריות עדכניות אשר יכולות לספק פתרון קבוע ללא מעט בעיות שונות. הטיפול בפסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית מציע מספר דרכי התערבות שונות, אשר מאפשרות לסייע לאנשים הסובלים מקשיים רגשיים או נפשיים שונים. מדובר על גישה מוכרת ומקובלת, אשר מיושמת בפועל לצד טיפולים שונים כגון טיפולים פסיכואנליטיים. השיטה מתבססת למעשה על מספר עקרונות חשובים, כגון הגדרה ברורה של מטרת הטיפול, היכולת להגביר את רמת האקטיביות של המטופל, שיטות פשוטות להרגעה, שיטות מעשיות לשינוי דפוסי התנהגות וכדומה. מי שבוחר ללמוד את עקרונות השיטה, זוכה להכיר מגוון טכניקות שונות המשמשות לצורך יישום פרקטי עם המטופל. הלימודים כוללים כמובן את היתרונות והחסרונות של השיטה, ההבדל בינה לבין טיפולים פסיכואנליטיים או טיפולים נפוצים אחרים.

מה חשוב לדעת לגבי לימודי פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית?

קודם כל, חשוב להבין כי מדובר על שיטת טיפול פרקטית, הניתנת ליישום פשוט על כל מטופל. ניתן לטפל בשיטה זו גם באנשים בעלי הפרעות נפשיות שונות, מבוגרים וילדים כאחד. למי מתאים ללמוד את התחום הזה? למעשה השיטה מיועדת בעיקר למטפלים אשר יש להם הסמכה מקצועית בתחום. למשל, מטפלים שיקומיים, פסיכיאטרים, אחים ואחיות או עובדים סוציאליים, יוכלו להפיק את המרב מלימודי פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית. הקורס עצמו כולל לימוד תאורטי של החומר, ולאחר מכן הכשרה פרקטית. חלק מבתי הספר כוללים במהלך הקורס גם סדנאות חווייתיות, השתתפות בקבוצות הדרכה וכדומה. ניתן למצוא קורסים שונים, חלק נמשכים 3 שנים וחלקם כוללים מספר מפגשים בודדים. תכנית הלימודים כוללת לרוב שיטות הרפיה שונות, עיבוד מחודש של המידע, שימוש במטאפורות ועוד. לרוב תנאי הקבלה כוללים דרישה של הסמכה בתחום הבריאות והנפש או ניסיון של מספר שנים בתור אחות מוסמכת.

לסיכום, לימודי פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית יכולה להעשיר את ארגז הכלים של כל מטפל שמגיע מתחום הבריאות או הנפש. היום בארץ כל אחד יכול לקרוא לעצמו פסיכותרפיסט, אך לא כולם מגיעים עם אותו הידע והרקע בנושא. חשוב ללמוד בבית ספר מוכר וידוע, על מנת לקבל את מגוון הכלים הדרושים למטפל מוסמך ומקצועי בתחום.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד