משאבת לחץ מים

כיצד פועלת משאבת לחץ מים?

משאבת מים היא מתקן חיוני במיוחד בעידן של רבי קומות שבהם לחץ המים אינו מספיק לכל קומה גבוהה. לחץ מים מסופק על ידי כל רשות עירונית בלחץ של בערך שלוש אטמוספרות. כדי להגיע לקומה רביעית לפחות נחוץ לחץ של 1.5 אטמוספרות. ברבי קומות שבהם יורת מעשר קומות ברור למה המים לא יגיעו לדיירים בלחץ מספק והזרם יהיה חלש מאוד. הפתרון היחיד שמתאים לכך הוא התקנת משאבת מים קומתית שמותקנת בין הקומות ומתאימה לפתרון הבעיה. לא מדובר, אגב, רק בבניינים חדשים, כי אם גם בבניינים ישנים שגם בהם יש בעיית צנרת ולחץ לא מספק. ללא משאבות אלה לא יגיעו מים כלל לקומות הגבוהות.

משאבות לחץ מים בבניינים החדשים

מכיוון שהמים כאמור אינם מספיקים להגיע למעלה, וזרם המים כנראה חלש מדי ואינו מספיק אפילו לשתיית כוס מים, מתקינים בין הקומות משאבות לחץ מים שמגבירות את הלחץ ומזרימות את המים בלחץ נאות למעלה. המשאבה פשוט דוחסת את המים לתוך הברזים דרך צנרת הבניין. מכיוון שהבעיה היא קומתית יש מקרים שבהם המשאבה יכולה להיות קומתית כך שרק הדיירים של הקומה מתארגנים ומתקינים את המשאבה מבלי שכל הבניין יהיה מעורב בכך. במקרים כאלה יועצים מקצועיים יוכלו לייעץ לכם מהן האפשרויות שעומדות לרשותכם. זה נשמע סביר במיוחד כאשר יש רב קומות שבו נחוצות כמה וכמה משאבות ולכן אין טעם לערב את כל ועד הבניין בגלל בעיה קומתית.

עלויות ואפשרויות

כשמתקינים משאבת לחץ מים ומחברים אותה לצנרת יש לחבר גם לחשמל ולכן יש לבצע חיבור מיוחד ללוח החשמל. במקרה כזה צריך להחליט עם ועד הבית לאן מחברים את המשאבה ומי נושא בעלויות שלה. צריכת החשמל עצמה אינה יקרה ומגיעה לכמה מאות שקלים בלבד, אבל משאבת לחץ המים עצמה כמה אלפי שקלים, תלוי בסוג.

אם כן, מה נחוץ כדי להתקין משאבת לחץ מים?

  • חיבור לארון החשמל של הבניין או אחד הדיירים.
  • משאבה קומתית, רצוי שקטה מסוג גרמני או דני.
  • אפשר להתקין שעון שבת לדיירים דתיים.
  • לוח פיקוד בחדר המשאבות.
  • תחזוקה שוטפת של צוות מקצועי.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד