טופס FBAR

כל מה שרצית לדעת על טופס FBAR ולא היה לך את מי לשאול

רוצה לקבל מידע על טופס  FBAR ואין  לך את מי לשאול? כל מה שאתר צריך לעשות זה לקרוא את הטקסט הבא.

הדבר הכי חשוב שאתם צריכים להפנים הוא שזה לא משנה איפה אתם גרים, אם אתם בעלי אזרחות אמריקאית או יש לכם גרין קארד, כל חוקי המס האמריקאים, חלים עליכם. זה גם לא משנה איפה אתם מחזיקים את הכסף שאתם מרוויחים או איפה אתם עובדים.

טופס FBAR

אז מה זה טופס FBAR?

טופס FBAR הוא טופס שאותו רשויות המס האמריקאיות מחייבות מכל אזרח אמריקאי למלא, זאת בתנאי שיש לו חשבון פיננסי כלשהוא מחוץ לארצות הברית ובתנאי שכל החשבונות שיש לו שווים בשנה ליותר מ – 10,000 דולרים.

מה זה חשבון פיננסי?

חשבון פיננסי יכול להיות קרן השתלמות, תיק השקעות מנוהל, קרן פנסיה, חשבונות בנק, קרן פנסיה ועוד.

מה מטרת הטופס?

מטרת הטופס היא בעצם להצהיר על ההון הקיים באותם חשבונות וכך לאפשר לרשויות המס האמריקאיות לעשות חישוב ולהחליט האם אותו אזרח צריך לשלם מיסים לארצות הברית וכמה.

מדוע על אזרחים אמריקאים שחיים בארצות הברית חלה החובה למלא טופס FBAR?

משום שבארצות הברית יש חוקים הנקראים חוקי FATCA והרשויות בישראל חתומות עם ארצות הברית על הסכם שמחייב את הבנקים בישראל להצהיר לרשויות בארצות הברית על חשבונות פיננסים של ישראלים עם אזרחות אמריקאית ולהעביר את כל המידע הדרוש להן.

למעשה, שיטת חישוב המיסים בארצות הברית היא שיטת מס פרסונלית בשונה מישראל בה השיטה היא גיאוגרפית. כלומר אין זה משנה איפה אתם גרים, אם אתם אמריקאים, אתם צריכים להגיש דווח שנתי לרשויות המס בארצות הברית. את המסמך צריך להגיש באופן אלקטרוני עד לתאריך ה- 30 ביוני של שנת המס שלאחר מכן.

מה קורה אם אני לא ממלא את הטופס?

אי דיווח הוא בעצם עבירה פלילית ועבירה אזרחית על פי החוקה בארצות הברית. הקנסות יכולים להגיע לסכומים של עד 100,000 דולרים או עד 50% מהיתרה בחשבון הזר לכל שנה שבה מפרים את החוק.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד