תהליך רישום פטנט

תהליך רישום פטנט – איך זה הולך?

אחד הרגעים הכי מרגשים בחייו של יזם, מפתח, מקדם או כל איש מקצוע אחר שעובד על ייצר מוצרים ברמה כזו או אחרת, הוא הרגע בו מתגלה לו שהוא יצר פטנט חדש. זה אומר שהוא יצר דבר שלא היה קיים קודם, לפחות לא על פי מה שהוא יודע, ועל כן הוא לרשום אותו כפטנט לכל דבר. מה שאומר שיהיו לו זכויות על כך (לו או למקום בו הוא עובד) ואף גורם לא יוכל לעשות שימוש בפטנט אלא אם הוא מקבל אישור ממנו ומשלם לו על כך.

אך לשם כך, לא מספיק שהוא ייצור את הפטנט, הוא צריך גם לרשום אותו ותהליך הרישום הוא לא פשוט. זו גם הסיבה שרצוי לבצע אותו בעזרת עורך פטנטים שמתמחה בכך.

תהליך רישום פטנט

רישום פטנטים נעשה דרך רשות הפטנטים אשר נמצאת תחת אחריות משרד המשפטים. על מנת לרשום את הפטנט, יש להגיש בקשה מיוחדת אך לפני כן יש לעבור תהליך מסוים. ראשית, יש לבחון שהפטנט שלכם מקורי, כלומר שאף גורם לא יצר דבר דומה ורשם אותו כבר כפטנט. את הבדיקה אפשר לבצע דרך חברות שמתמחות בכך.

לאחר מכן, יש להתחיל בתהליך רישום הפטנט, צריך לשלם אגרה ולמלא טפסים, בין היתר יש לרשום מה בדיוק הפטנט עושה, כיצד הוא יכול לעזור, מה תהליך הייצור שלו, ומה מיוחד בו. הגשת הבקשה למשרד הפטנטים ואישור הפטנט, יכול לקחת שנתיים עד שלוש, אך לאחר מכן במידה והפטנט אכן יירשם ככזה, הרי שתקבלו בעלות על הפטנט למשך עשרים שנה.

כאן צריך מספר נקודות, ראשית, יש לרשום את הפטנט גם בזירה הבינלאומית על מנת שתוכלו להציגו כפטנט בחו”ל, שנית, רצוי להתחיל את התהליך כמה שיותר ומוכנים על פי הכללים, על מנת שלא יווצר מצב שגורם אחר ירשום אותו לפניכם. שלוש, יש לשים לב מה מותר ומה אסור לרשום כפטנט, שכן יש מצבים בהם לא תוכלו לרשום פטנטים, למשל אם מדובר באלמנטים שנחשבים נחלת הכלל או כאלה שיכולים להיות בעלי השפעה של חיים ומוות.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד