תמ

תמ”א 38 – מה זה אומר?

בוודאי יצא לכם לשמוע הרבה על תמ”א 38, תוכנית המתאר הארצית שנועדה לעודד מבנים לבצע חיזוק כנגד רעידות אדמה, בתמורה לתוספת של זכויות בנייה. אז מה זה אומר בדיוק תמ”א 38? מי יכול ליהנות מתוכנית זו וכיצד ניתן להוציא אותה אל הפועל? הנה כל מה שצריך לדעת.

תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים

בשנת 2005 אישרה המדינה את תוכנית המתאר הארצית לחיזוק מבנים כנגד רעידות אדמה. התוכנית קובעת, כי כל מבנה שהוקם לפני שנת 1980 צריך לבצע חיזוק של היסודית על מנת לעגן אותו ולמנוע אסון היקפי. בכדי שבעלי הדירות יוכלו להוציא אל הפועל את התוכנית אותה מעודדת המדינה, ניתן ליהנות מתוספת של זכויות בנייה הפטורות ממס היטל השבחה. למרות שלא מדובר בתקן מחייב, בעלי נכסים רואים בתוכנית זו הזדמנות גם ליהנות ממבנה מחוזק ומוגן וגם ליהנות מהתחדשות הבניין, הגדלה של שטח בנייה כמו תוספת של חדר מוגן לכל דירה ואפילו מרפסת.

באתר magdilim.co.il תוכלו לקרוא על כל תכנית המתאר

תמ"א 38

הזכאים לתוכנית תמ”א 38

כל מבנה שהוקם לפני שנת 1980, יכול ליהנות מהתוכנית, אך עם מספר סייגים. מבנים שאינם מיועדים למגורים או לעסקים, מבנים שאינם עולים על שתי קומות ושטחים קטן מ 400 מ”ר אינם זכאים לתוספת של זכויות בנייה וחיזוק מבנה במסגרת התוכנית. מי כן יכול ליהנות מהתוכנית? למעשה, כמעט כל בית דירות שנבנה לפני שנת 1980 והינו מעל לשתי קומות.

תוספת זכויות בנייה במסגרת תמ”א 38

מאחר והתקציב הנדרש לחיזוק מבנה הינו עצום, הרי שמרבית מהאנשים לא יוכלו להוציא אותה אל הפועל. לכן, המדינה מעודדת את חיזוק המבנים באמצעות תוספת של זכויות בנייה העומדת על 2.5 קומות, הרחבה של גודל הדירות עד ל 25 מ”ר לכל יחידת דיור, הוספה חללים מוגנים, מעלית וחנייה.

מימוש תוכנית תמ”א 38

בכדי להוציא את התוכנית אל הפועל יש צורך באישור של כל בעלי הנכס במבנה ללא יוצא מן הכלל. מרבית בעלי הנכסים בוחרים לממש את התוכנית באמצעות מתן זכויות הוספת הקומות לקבלן המבצע, כך שלמעשה, בעלי הנכס לא צריכים לשלם דבר על מנת ליהנות מחידוש וחיזוק של המבנה.

 

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד