איתור נזילות

כל מה שחשוב לדעת על איתור נזילות

פעולת איתור נזילות הינה פעולה שנחשבת חשובה במיוחד, וזאת משום שנזילות שאינן מטופלות עלולות לגרום לנזקים רבים למבנה לרכוש.

מלבד זאת נזילות שאינן מאותרות, מתפתחות יותר עם הזמן, והופכות לרטיבות על גבי הקירות והמרצפות עלולות להסב גם נזק למבנה אך חשוב יותר – נזק לאנשים שנמצאים במבנה, ולכן חשוב לדעת אם ישנן נזילות בבית שלכם, במקום העבודה, או בכל מבנה שבו אתם והאנשים היקרים לכם שוהים.

כיום ישנן כמה וכמה שיטות לאיתור נזילות שלאחר האיתור מתבצעת עבודה קפדנית של תיקון נזילות ואיטום המבנה. אבל מהן השיטות השונות לאיתור נזילות? וכיצד מתקנים? כל התשובות בהמשך.

אז כיצד מאתרים נזילות?

אם אתם חושדים שבמבנה שאתם מתגוררים או שוהים בו ישנם נזילות, חשוב שתדעו כי ישנן כמה שיטות לאיתור נזילות:

  • איתור נזילות בשיטה הישנה – איתור נזילה בצורה הישנה התרחש בדרך כלל כאשר איש המקצוע היה מנסה דרך הרטיבות להבין היכן ממוקמת הנזילה ואז באמצעות כלי עבודה מתחיל לחפור בקיר ולנסות לאתר את הנזילה. לאחר שהנזילה אותרה וטופלה, היה איש המקצוע מתקן את הנזילה ולאחר מכן הלקוח היה צריך לתקן את הקיר שממנו הגיעה הנזילה. שיטה זאת אינה מומלצת במיוחד וזאת משום שהיא עלולה לגרום נזק רב למבנה.
  • איתור נזילות בשיטה החדשה – איתור נזילות בשיטה החדשה מסייעת לאתר נזילות בצורה קלה וללא גרימת נזקים לקירות. איתור מסוג זה נעשה באמצעות ערכות גילוי אקוסטיות שמתאימו לאיתור נזילות בשלל מבנים. איתור נזילות מסוג זה נעשה על ידי טכנולוגיות איתור של תשתיות מתקדמות אשר מאפשרות לבעל המקצוע להאזין לקירות ולהבין באמצעות סטטוסקופ היכן נמצאת הנזילה. בשיטה זאת מבינים גם היכן עוברת אספקת המים ומבינים את מקורה. משם ניתן לתקן את הנזילה עם מינימום נזק לקירות.
  • איתור נזילות באמצעות לייזר – דרך נוספת לאתר נזילות היא באמצעות מצלמה תרמית אשר עובדת לאיתור הנזילה על ידי קרני לייזר אדומות. קרני האינפרא אשר יוצאות מהמצלמה יודעות לזהות הפרשים בטמפרטורת השירות ומכאן לאתר את הנזילות בעיקר כל ידי זיהוי רטיבות וקור.
  • איתור באמצעות גז – נזילות ניתן לאתר גם באמצעות גז וזאת משום שהמשקל הסגולי של הגז קל יותר משל מים, ובכך כאשר הגז שאינו מזיק לסביבה מופרח ליד הקירות או הרצפות, ניתן לאתר את הנזילה וזאת על ידי זיהוי המקומות שבהם הגז עולה יותר לאוויר.

איתור נזילות

אז כיצד מתקנים נזילה?

אם יש לכם נזילה מהשירותים תוכלו לתקן אותה גם באופן עצמאי, וזאת על ידי פתיחת מכסה הניאגרה והזזתו לצד, איתור בורג המים בנמצא בצידה של הניאגרה, חיזוק הבורג במידה והוא הגורם לנזילה, עצירת הנזילה, וחיזוק הבורג עד שזרימת המים פוסקת.

אם יש במבנה נזילות מהגג, מהחלונות או בשל רטיבות, יש לבצע איטום טוב יותר למבנה לחלונות ולדלתות וזאת על ידי אנשי המקצוע.

חשוב לדעת!

כאשר אתם פונים אל חברות מהמתמחות באיתור ותיקון נזילות, בחרו חברה שיכולה לאתר את הנזילה במבנה עם מינימום נזק ולקירות ולרצפות. חברות המתמחות באיתור נזילה באמצעות טכנולוגיות חדישות הן כאלה שגם יוכלו לתקן את הנזילה בצורה מקצועיות הרבה יותר.

 

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד