חדשות תמ א 38

חדשות תמ א 38

אחד הפרויקטים הגדולים והחשובים ביותר בתחום הנדל”ן בעשור וחצי האחרונים, ללא ספק בכלל, הוא פרויקט תמ”א 38. אותו פרויקט שנוצר מתוכנית המתאר אותו אישרה הממשלה בשנת 2005 במטרה לעודד חיזוק של מבנים ישנים על מנת שיוכלו לעמוד מפני רעידות אדמה צפויות.

במהלך השנים התוכנית זכתה לשינויים שונים, נוספו לה תוספות מגוונות במטרה לעודד את הדיירים להסכים לבצע את הפרויקט וכן לעודד יזמים וקבלנים להיכנס לפרויקט. צריך לזכור, מדובר בתוכנית בנייה לא פשוטה אשר דורשת משאבים רבים. כספיים ואחרים. הקבלנים עצמם עלולים שלא לראות ממנו הרבה כסף, לפחות לא מובטח להם שום דבר בהתחלה, הדיירים עצמם סופגים מכה לא פשוטה בשגרת החיים שלהם עד אשר הפרויקט מושלם. לכם זה לא בהכרח נראה משתלם בהתחלה.

חדשות תמ א 38

עם השנים, כאמור נכנסו תקנות חדשות בתמ”א 38, תקנות למשל שמאפשרות הגדלת זכויות בנייה בדירות, הרחבת המבנה, אופציה להגדלת הקומות, אופציה לפינוי בינוי במטרה לעודד בעלי דירות במבנים מאוד ישנים להרוס אותם ולבנות במקומם מבנים חדשים ועוד.

על כל החדשות בתמ”א 38, ניתן לקרוא במגוון רחב של מקומות, בין אם מדובר במוספי נדל”ן ובין אם מדובר במקומות אחרים שעוסקים בתחום, כמו בלחיצה על קישור זה. יש לומר שהתקשורת מכסה באופן נרחב את ההתקדמות של הפרויקטים השונים, לפחות באופן מספרי, זאת במטרה לבחון הן את קצב הבנייה, והן את ההשפעה של הפרויקטים על שוק הנדל”ן, מבחינת מחירי דירות ועוד.

צריך להסביר, פרויקט תמ”א 38 הוא הרבה יותר מעוד פרויקט במהלכו אנחנו משפצים את המבנה, כפי שנהוג בלא מעט מבנים. כאן מדובר על שינוי מסיבי שלו, אשר מרחיב את גודל הדירות מצד אחד ומצד שני מוסיף דירות חדשות למבנה. זה יכול לשנות באופן דרמטי את תמונת ההיצע של הדירות בשוק אך גם את תמונת המחירים. לכן אנחנו יכולים להבין את החשיבות העצומה של הפרויקטים על השוק ממקורות שונים, ובפרט בכל מה שקשור למחירים.

לסיכום, חשוב מאוד לעקוב אחר ההתקדמות והחדשות בתמ”א 38, במטרה להבין טוב יותר את הפרויקט וכיצד ניתן להשתלב בו.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד