תפילין לבר מצווה

ישנם אירועים, כידוע, אשר נערכים פעם בחיים ולכן אנחנו מתכוננים אליהם בהתאם. מדובר על אירועים בלתי נשכחים, אשר במקרים רבים אנחנו מזמינים את בני המשפחה וחברים על מנת שיציינו ויחגגו אותם איתנו.

דוגמא טובה לאירוע כזה הוא בר מצווה. הן עבור ההורים והן עבור הילד מדובר באירוע גדול ומשמעותי, מסוג האירועים שמתכוננים אליהם זמן רב, עושים הכנות שונות, כך גם הילד וגם ההורים, כך הופכים את האירוע לחגיגה בלתי נשכחת.

לכל אירוע בר מצווה כידוע יש שני חלקים, חלק אחד שנערך באולם ובו חוגגים את האירוע עם אוכל, ריקודים ושלל אטרקציות, ויש את החלק הדתי של האירוע, הוא נערך בבית הכנסת ובשנים האחרונות לא מעט משפחות בוחרות לציין אותו בכותל.

מדובר כידוע בחלק בו הילד עולה לתורה, קורא את פרשת השבוע שלו, אל מול כל בני המשפחה והחברים, כאשר בקטע האחרון של חלק זה, כאשר הוא מסיים לקרוא את הפרשה, נהוג לזרוק עליו סוכריות משמחה. 

מאחר ומדובר באירוע חגיגי, הרי שהורים רבים נוהגים לקנות לילד שלהם, כחלק מהמתנות לבר מצווה, תפילין מיוחד איתו הוא יעלה לתורה בטקס ולאחר מכן, במשך שנים הוא ישתמש בו, בין אם זה בכל פעם כשירצה להניח תפילין ובכל תפילה.

איזה סוגי תפילין אפשר לתת לחתן השמחה

ישנם הורים, כאמור, אשר רוכשים לילדים שלהם תפילין חדש ומיוחד, מהודר, כמזכרת לאירוע, מזכרת שתלך איתו לכל מקום אליו יילך ובכל שעה.

ישנם הורים אשר מעדיפים לתת לילדים שלהם, בפרט אם מדובר בבן בכור, תפילין ישן שעובר במשפחה מדור לדור. בכך הם מבקשים לציין את ההמשכיות של המשפחה ואת מהות הביטוי “מדור לדור” אשר יש לו תוקף מיוחד ביהדות. הרבה פעמים מדובר בתפילין אשר היה שייך לאבא עצמו או אפילו לסבא.

לפני סיום, בר מצווה זו הזדמנות טובה לחבר בין טקסיות ממקורות שונים, בין אם בגלל שמדובר בטקס ראשוני בו משתתף הילד ובין אם בגלל שמדובר בטקס בעל משמעות מיוחדת, דתית, רוחנית וכן משמעות גילאית עבור הילד.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד