וטרינר ציפורים

וטרינר ציפורים וחיות אקזוטיות – וטרינרים זה לא רק עבור כלבים וחתולים

אם נעשה סקר קצר בקרב חברים ובני משפחה, סביר להניח שאנחנו נגלה שמרבית אלה אשר מחזיקים חיות בבית, יש להם כנראה כלבים ו/או חתולים. זה טבעי מאחר ומדובר בחיות המחמד הפופולאריות ביותר בישראל.

אך יש לא מעט ישראלים שמחזיקים גם חיות אחרות בבית, בין אם זה בחלק המקורה שלו, ובין אם זה בחלקים אחרים, כמו למשל, בגינה או בחצר, תלוי כמובן בסוג המבנה ובגודל שלו. כך למשל, לא מעט ישראלים מחזיקים ציפורים מסוגים שונים, חמוסים, ארנבים, שפנים, מכרסמים ועוד שורה ארוכה של חיות שנחשבות אקזוטיות מסוגים שונים.

וטרינר ציפורים

מלבדם אגב, יש עוד שורה ארוכה של מקומות שאנחנו יכולים למצוא חיות מסוגים אלה, בין היתר גני ילדים, בתי ספר, ומוסדות אחרים, בין אם כאלה שמיועדים לילדים ובין אם מדובר במוסדות אחרים.

מן הסתם, באופן טבעי, גם חיות אלו זקוקות לווטרינר שיטפל בהן. במקרים מסוימים מדובר על וטרינר שעובד במרפאה בה גם מתעסקים בטיפול בכלבים וחתולים, ישנם מקרים, הם לא רבים אגב, בהם וטרינרים שמטפלים בחיות אקזוטיות פועלים באופן עצמאי. הסיבה שזה לא קורה הרבה היא מסיבה כלכלית, זה פשוט לא משתלם להם.

לפני שניכנס לשאלה מה בדיוק עושים וטרינרים של חיות אקזוטיות אנחנו נציין, כפי שאנחנו יכולים להבין, סוג הטיפול הוא שונה מחיה לחיה, מן הסתם, גם סוג הטיפול בחיה שנמצאת כל היום בכלוב בבית, הוא שונה מאשר סוג הטיפול בכלב או חתול שיוצא אל הרחוב. שכן החיה בכלוב חשופה פחות לזיהומים, חשופה פחות לחיות אחרות שעלולות לגרום לה נזקים, באופן כללי היא מוגנת יותר, אך זה לא אומר שלא יכול לקרות לה משהו רע.

נקודה נוספת שאנחנו צריכים לזכור לפני שנסביר מה בדיוק עושים וטרינרים של חיות אקזוטיות, מדובר על התמחות. כלומר, באופן עקרוני גם וטרינר כלבים ידע לטפל בציפורים, שפנים וכדומה, אך באופן בסיסי. בדיוק כמו שאנחנו לא נלך לרופא בעל התמחות אחת שיטפל בנו במקרה ששייך לרופא עם התמחות אחר, כך אנחנו לא נפנה אל וטרינר שמתמחה בטיפול בכלבים, בשביל שיטפל לנו בציפור.

מה עושים וטרינרים שמתמחים בחיות אקזוטיות?

אפשר לחלק את העבודה שלהם לכמה חלקים. החלק הבסיסי קשור לטיפולים שנובעים מצריכת אוכל לא מתאים, מחלות, כאבים וכדומה. וטרינרים יבצעו בדיקות מעבדה, חיסונים, ניתוחים וכדומה.

החלק העיקרי של הטיפול מתייחס לסוג החיה ולמבנה האנטומי שלה. ברור לחלוטין שהאופן בו ציפור בנויה לא דומה לאופן בו חמוס דומה. יש הבדל מהותי בין השניים, זה רק הגיוני שזה יהיה כך. לכן הטיפול יתבסס על פי המבנה הפיזיולוגי אנטומי שלהם הוא יתבסס על פי הסביבה הטבעית שלהם. הרי שפנים או ארנבים שנמצאים בחצר הבית, חיים בסביבה שונה מחיה שנמצאת בכלוב, ולכן הם עלולים להתמודד עם מחלות, חבלות ופציעות שונות.

חלק אחר שקשור לטיפול, מתייחס לכל מה שקשור למגע עם בני אדם. סביר להניח שיש חיות שהמגע להן עם בני אדם הוא מועט מאוד, לעומת חיות אחרות שבאות הרבה יותר במגע עם בני אדם ויש לכך השפעות, על שני הצדדים.

נקודה נוספת קשורה לאלמנטים של המלטה, סירוס, עיקור. באופן טבעי, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו אם אנחנו רוצים גורים או לא, והדבר גם ייבחן בהתאם לכמויות, יש חיות שממליטות יותר ויש כאלה שפחות, זה משפיע עליהן אך זה גם משפיעה גם עלינו.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד