wealth-3346994__340

המשכנתא הכי טובה

מחירי בתים ודירות למגורים בישראל הינם יקרים מאוד ומרבית הישראלים המבקשים לרכשם אינם יכולים לממן זאת מכספם הפרטי בלבד. במרבית המקרים, הם צריכים להביא הון נוסף שמקורו במשכנתאות הניתנות על ידי בנקים וגופים פיננסיים אחרים. למעשה, משכנתא היא סוג של הלוואה שניתנת למקבל אותה. המוסד הפיננסי נותן ההלוואה לוקח את הנכס המדובר כערבות. לאחר החזר ההלוואה משוחרר הנכס והמשכון עליו מוסר. משכנתא יכולה להינתן לשנים ארוכות בהתאם לצרכי הלקוח. כל אחד רוצה ליטול לעצמו את המשכנתא הכי טובה שניתן לקבל על מנת לחסוך כסף רב לאורך כל שנותיה.  ככל שהמשכנתא ארוכת טווח, כן, הריבית עליה הינה גבוהה יותר ולהיפך. תהליך נטילתה הינו מורכב והבנק מבקש שורה של מסמכים ואישורים. יש צורך לקבוע את ערכו של הנכס והדבר נעשה על ידי שמאי מוסמך. על פי ההערכה נקבע גודל המשכנתא. יש מגבלות על היקף המשכנתא הניתנת והיא תלויה בערך הנכס, ביכולת ההשתכרות של הנוטלים, ביכולת ההחזר הכספי ועוד. על פי פרמטרים אלו נקבע שיעור האחוז מערך הנכס על פיו ניתנת ההלוואה. בנוסף לכל אלו, מחויבים המבקשים לערוך ביטוח חיים שמטרתו היא אבטחת ההחזר של הלוואה במקרים של, חלילה, מוות.

מוסדות פיננסיים מתחרים ביניהם על פלח שוק גדול של לקוחות נוטלי משכנתאות, והם מתאמצים לתת אותן בתנאים מפתים. מדובר בעיקר על ריבית המוטלת על הרוכשים, אבל גם בפרמטרים אחרים דוגמת, גמישות בתנאים דוגמת: החזר מוקדם, החלפתה באחרת טובה יותר, ניוד עם רכישת בית חדש וכיוצא בזה. רבים מהמוסדות אף מספקים מידע וייעוץ למתלבטים. הם יכולים, למשל, לייעץ על איחוד הלוואות קיימות למשכנתא אחת כוללת, הם ימליצו על התמהיל החסכוני ביותר בנסיבות הקיימות ועוד. מומלץ ללקוחות לערוך סקר שווקים מקיף על מנת למצוא את למצוא את המשכנתא הכי טובה שניתן למצוא. לא תמיד הריבית היא הגורם החשוב, לעיתים, אפשר לקחת ריבית מעט גבוהה יותר בתמורה לתנאים מקילים אחרים. בדיקת מצב השוק מאפשר ללקוחות להתמקח עם המוסדות הפיננסיים השונים מתוך מטרה לקבל את ההצעה הטובה ביותר.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד