ניתוק תושבות

מהפכת החקיקה בתחום ניתוק תושבות

במהלך השנים, ישראלים שחזרו מרילוקיישן בחו”ל, גילו שהם מתמודדים עם בעיה לא פשוטה שנקראת מס הכנסה. הם לא חיו בישראל תקופה מסוימת אך הם השתייכו לחברה שפועלת בישראל, הם נחשבו לאזרחי המדינה, ולכן מס הכנסה דרש מהם לקבל חלק מהכנסות שלהם.

עם הזמן, מאחר והרשויות הבינו שיש פה בעיה וצריך להתמודד איתה, במיוחד שהמספרים של אלה אשר יצאו לעבוד בחו”ל עלו עם השנים, הוחלט לבצע שינוי מהותי בעניין, דרך מה שנקרא ניתוק תושבות.

ניתוק תושבות

הרעיון הוא מאוד פשוט, ניתן פשוט לקבוע שאנחנו עוברים להתגורר במקום אחר למשך תקופה, וכך למעשה אנחנו לא ניחשב כתושבי מדינת ישראל במשך תקופה זו. עכשיו צריך להבהיר, בשביל לבצע ניתוק תושבות צריך להוכיח לרשויות המס, שאכן אנחנו תושבים של מדינה אחרת.

לשם כך עלינו להוכיח כמה דברים (בצירוף מסמכים מתאימים כמובן). בין הדברים שעלינו להוכיח אפשר למצוא, שיש לנו דירה משלנו (שכורה או דירה בבעלותינו), שאנחנו מתגוררים במדינה החדשה באופן קבוע ושם נמצא בית הקבע שלנו, שבן או בת הזוג מתגוררים איתנו, שהילדים מתגוררים איתנו, שהילדים לומדים במוסדות חינוך מקומיים, שהעבודה שלנו היא במדינה החדשה, שיש לנו ביטוח רפואי, כמו כן עלינו להוכיח ששילמנו את כל חובות המס שלנו.

את כל המסמכים הנ”ל עלינו להגיש למס הכנסה לפני שאנחנו מבצעים רילוקיישן, כך אנחנו נוכל לבצע ניתוק תושבות ולהגיע אל המדינה החדשה מבלי לדאוג לענייני מס. צריך לומר, שמוטב לערב בכך גורמים מוסמכים, בין אם מדובר ברואי חשבון, יועצי מס או גורמים אחרים שמכירים את הנושא ויכולים לעזור לנו. רצוי גם לערב את המנהלים בחברה אשר שולחת אותנו לעבוד בחו”ל. כך אם יש בעיה או נידרש למסמך מסוים, הם יוכלו לעזור לנו.

צריך להבין, אם לא ננהג כך, אנחנו עלולים להיפגע מאחר ונידרש לשלם מס גבוה כשנחזור ארצה, ואף נצטרך לשלם קנס על כך שלא שילמנו מס. לכן רצוי לפתור את הבעיה מבעוד מועד ולדעת מה הם התנאים החדשים שלנו בתור מי שעברו את התהליך הנ”ל.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד