משכנתא מיחזור

משכנתא מיחזור

בשנים האחרונות אנחנו יכולים לשמוע יותר ויותר את הביטוי משכנתא מיחזור, כלומר התחום של מיחזור משכנתאות הפך להיות הרבה יותר פעיל, הרבה יותר מוחשי, יותר ויותר אנשים משתמשים בו.

הרעיון הוא מאוד פשוט, אנשים שלקחו משכנתא לפני מספר שנים, מרגישים שהם אינם יכולים לעמוד בה יותר כיום, בגלל שהשתנו התנאים, בין אם מדובר בתנאי השכר שלהם, מצבם הכלכלי, הריביות וכדומה. צריך לומר, שיכולה להיות גם אופציה אחרת והיא שהתנאים הכלכליים שלהם השתפרו אז הם מעוניינים לסיים כמה שיותר מהר עם תשלום המשכנתא.

משכנתא מיחזור

הפתרון הוא למחזר את המשכנתא הקיימת. כלומר, לוקחים את מה שנותר מהמשכנתא, מבחינת הסכום שנותר לשלם ומספר התשלומים שנותרו לשלם, ובוחרים עבורם מסלול אחר, חלופי. אם למשל עד כה היינו במסלול עם ריבית קבועה, כעת אנחנו יכולים לעבור למסלול עם ריבית משתנה, או להיפך. המטרה היא לשפר את תנאי המסלול או לחילופים, לסיים כמה שיותר את התשלום על המשכנתא. צריך לומר שבמקרה הראשון, ייתכן מאוד שמשך זמן התשלומים ייתארך, כלומר אם נותר לנו זמן מסוים לסיים את התשלום, הרי שאנחנו מאריכים את הזמן הזה בעת המיחזור.

צריך לומר, תהליך המיחזור יכול להתבצע אם המקום ממנו לקחנו את המשכנתא מסכים לכך, על פי רוב זה ידרוש גם תשלום קנס או תשלום מעבר למסלול אחר. כך שישי לקחת בחשבון גם עלויות נוספות שנדרשות מאיתנו עבור תשלום המשכנתא.

נקודה נוספת שאנחנו צריכים לזכור, בשביל לעשות מיחזור למשכנתא, מומלץ להיעזר בגורם מוסמך, יועץ משכנתאות שידע לבחון את מצבנו ולהחליט האם זה משתלם לנו ולאיזה מסלול משתלם לנו לעבור. אין טעם לעשות מיחזור של משכנתא אם אנחנו לא יודעים לאיזה מסלול לעבור ואם הוא לא מטיב איתנו.

לכן, לפני שאנחנו מבצעים שינוי מסוים, נכון יהיה מצידנו אם אנחנו נשב עם מומחה והוא יעזור לנו, במטרה שנוכל להשיג את המשכנתא הטובה ביותר עבורנו, בוודאי אם מדובר על מסלול בתנאים הרבה יותר טובים מהמסלול בו היינו קודם, בין אם זה במסגרת הזמן או במסגרת התשלומים.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד