דיור מוגן ובריאות בגיל השלישי

מה הקשר בין דיור מוגן לבריאות בגיל השלישי?

התפתחות המדע והרפואה הביאו לעלייה באיכות החיים ובתוכלת החיים, אנשים חיים טוב יותר ולאורך זמן רב יותר. תופעה זו הביאה למצב בו יש הרבה קשישים שכוחם במותניהם אך כאשר הם יוצאים לפנסיה הם מוצאים עצמך בחוסר תעסוקה עם תחושת בדידות ושעמום. בדיוק במקרים כאלו ניתן לבחון אפשרות של כניסה לדיור מוגן.

עבור קשישים רבים, המרגישים בשיאם נושא הדיור הינו נושא בוער. המגורים בביתם הפרטי מעניק להם תחושת בדידות ושעמום, מעבר לבית אבות אינו בא בחשבון מסיבות ברורות אך מנגד מעבר לדיור מוגן יכול להיות פתרון מושלם עבורם. בתי דיור מוגן מתוכננים בקפידה ומותאמים באופן ישיר לאוכלוסיית הגיל השלישי עבור הפנסיונר העצמאי.

דיור מוגן ובריאות בגיל השלישי

יתרונות הדיור המוגן

חיים במסגרת דיור מוגן כלולים מגוון עצום של יתרונות המשפרים בצורה ישירה את איכות החיים, בריאות הגוף ושמחת החיים. ה”אני מאמין” בהרבה בתי דיור מוגן הוא שככל שהקשישים יהנו יותר כך הם יאריכו חיים. להלן מספר יתרונות הקיימים בבתי דיור מוגן:

  1. עצמאות: דיור מוגן הוא בית הורים המתאים בעיקר לקשישים עצמאיים לחלוטין. היתרון פה בא לייד ביטוי בכך שהקשיש אינו מוגבל בכלום, הוא היחיד שיכול לקבוע לעצמו את סדר היום. דיור מוגן מאפשר מצד אחד שמירה על עמאות ומצד שני חופש פעולה ליצירת תחביבים שונים.
  2. היכרות חברתית: החיים בדיור מוגן הם חיים בקהילה, דבר המביא לידי ביטוי היכרויות רבות, קשרי חברות חדשים ופעילויות חברתיות מעניינות. כזכור, הקשיש חופשי במהלך היום יום ולכן יכול להכיר חברים חדשים ואפילו זוגיות חדשה.
  3. צוות רפואי זמין: מאחר ומדובר באוכלוסיה של בני גיל הזהב, קיים בשביל הדיירים שירותי רפואה זמינים במהלך שעות היום. בין הצוות הרפואי ניתן למנות רופאים, אחיות, מטפלים מקצועיים ועוד.

חיים פעילים מביאים לנפש בריאה

שעות הפנאי חסרות המעש יכולות להיות משמעותיות עבור קשיש, שכן הישיבה בבית ללא מעש יכולה להביא לתחושות של בדידות ושעמום. במהלך שעות היום רוב האנשים בעבודה ובשעות הערב עסוקים עם המשפחה ובמנוחה, הקשיש נשאר לבד רוב היום. מגורים בדיור מוגן מבטיחים שמירה על אורח חיים פעיל ומלא בעשייה כגון חוגים, סדנאות, טיולים, בריכה וכדומה. שמירה על חיים פעילים ואקטיבים ישפיעה בצורה חיובית וישירה על בריאות הגוף ועל מצב נפשי מעולה.

לסיכום

למסגרת הדיור מוגן יש מגוון עצום של יתרונות, כאשר כולם משפיעים ישירות על הנפש ועל בריאות הגוף. ככל שהקשיש יהיה פעיל יותר במהלך היום שלו ויעשה דברים במהלך השגרה שלו כך המוח יהיה מגורה יותר וידרוש עוד ועוד. עשייה ופעילות מזינה את המוח וגורמת לו לאריכות ימים. בנוסף, החיים בדיור מוגן משפיעים ישירות על שמחת החיים ומצמצמים תחושות בלתי רצויות של בדידות ושעמום

קמגרה הפתרון לאין אונות

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד