ציוד כיבוי אש

ציוד כיבוי אש

כשאנחנו חושבים על ציוד כיבוי אש, אנחנו בדרך כלל יוצאים מתוך נקודת הנחה שמדובר על ציוד אשר מיועד לכבאים בלבד, הרי מן הסתם הם אמורים להחזיק ציוד כזה בשביל שיוכלו לכבות שריפות בצורה קלה, נוחה ובטוחה.

אך מעבר לכבאים אשר אמורים להחזיק ציוד כיבוי אש, הרי שגם בכל מבנה אנחנו אמורים למצוא ציוד כזה על מנת שיהיה ניתן להשתמש בו במקרה של שריפה. מאחר ולא ניתן לחכות עד שכוחות כבאי האש יגיעו למקום, אזי שיש צורך שציוד כזה יימצא בכל מבנה ויהיה ניתן להשתמש בו בקלות, זאת על מנת שיהיה ניתן להתמודד עם כל דליקה שפורצת במקום.

ציוד כיבוי אש

כשמדברים על ציוד כיבוי אש במבנים, בדרך כלל מדברים על 4-5 אמצעים עיקריים, כאשר ניתן להבדיל ביניהם במספר צורות, הראשונה, יש אמצעים נייחים ויש אמצעים ניידים, השנייה, יש כלים שמיועדים ספציפית לכיבוי אש ויש כאלה אשר מיועדים לעזור בתהליך אך הם לא הדבר העיקרי.

למשל, אנחנו יכולים למצוא ספרינלקרים. הכוונה כאן לאותם ברזים שנמצאים על התקרה או קרוב אליה, והם אמורים לעזור לנו לכבות את האש ברגע שהיא פורצת. על מנת שהם ידעו שאכן עליהם לעבוד, יש צורך בגלאי עשן ואש שעוזרים לגלות שיש שריפה וכך ניתן להפעיל את הספרינלקר או שהוא עובד אוטומטי.

עוד אמצעי שעוזר בתהליך של כיבוי אש הוא מטפים. מדובר על מטפי אש אשר על פי התקנות אמורים להימצא בכל מבנה, ובכל קומה. הם עוזרים להנמיך את הלהבות ויש להשתמש בהם רק במצבים מסוימים. במבנים מסוימים יש צורך גם להשתמש בצינורות מים אשר נמצאים בארונות מיוחדים, בין אם בקומות ספציפיות ובין אם בכל קומה.

מלבד האמצעים הנ”ל, הרי שבמסגרת ציוד שקשור לכיבוי אש, אנחנו נמצא גם דברים נוספים שקשורים לנושא, כמו, תאורת חירום, פטיש שבירה, ועוד. מדובר על אמצעים שנועדו לעזור בעת התמודדות במקרה של שריפה במקום.

כל הציוד הנ”ל חייב להיות איכותי ותקין, יש לבדוק אותו מעת לעת, ובמידה ומתגלה בעיה מסוימת, הרי שיש צורך להחליף אותו על מנת שיהיה ניתן להשתמש בו בצורה נכונה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד