טיפוס לואדי ראם

הנוף המשגע שנמצא במרחק נסיעה: טיפוס לואדי ראם

בדרך כלל כשאנחנו שומעים על טיפוסי הרים, הדיבור הוא על מקומות מאוד רחוקים, הרים שנמצאים במזרח אסיה, אפריקה, רוסיה, לעיתים מדובר על הרים מסוימים באירופה. כמעט ולא מדברים על הרים באזור שלנו, לא במזרח התיכון. בין אם זה בגלל הסיטואציה הפוליטית שקיימת באזור, ובין אם זה בגלל שהאזור איננו משופע בהרים גבוהים, אף על פי שאנחנו חיים באזור מדברי אם לא מעט הרים.

טיפוס לואדי ראם

אך האמת היא שזה לא בדיוק נכון. במרחק נסיעה קצר מישראל אנחנו יכולים להגיע אל אחד היעדים הפופולאריים של מטפסי הרים, לא רק מישראל אלא מכל האזור כולו ואף ממדינות שונות באירופה. מדובר על טיפוס בואדי ראם אשר בירדן.

מהיום בו נפתחו הגבולות בין המדינות וישראלים יכלו לחצות את הגבול בצורה חופשית בשביל לתייר בממלכה האשמאית, החלו ישראלים רבים להגיע אל הואדי אשר נמצא במסלול של השייח חמדאן אשר בדרום ירדן, ולטפס עליו.

מדובר על אתר טיפוס שנמצא כשעה נסיעה מעקבה, מזרחית לאזור זה, זה אזור טיפוס מאוד גדול שמושך אליו, כאמור, לא מעט מטפסים מישראל וכן מכל העולם. באופן טבעי, בשביל לטפס באזור יש להשתמש בחבלים מותאמים וטכניקות ייחודיות הן של טיפוס והן של אבטחה. מדובר על דרגות קושי שונות של טיפוס, לכן לא כל אחד יכול לטפס במקום אלא רק אנשים שמתמחים בכך. זו גם הסיבה שבשביל לצאת לטיול במקום, יש לקחת מדריכים שגם מכירים את המסלול, גם מכירים את האזור והשטח, וכמובן מדריכים שיודעים כיצד לטפס ולשמור שאנחנו נטפס בצורה נכונה.

לפני שיוצאים לטיול כזה, יש לבצע את כל התהליכים הבירוקרטיים הנדרשים, הן על מנת למצוא בתי מלון באזור, רכב, וכמובן יש לדאוג לכל ציוד הטיפוס הנדרש. חשוב גם לעשות ביטוח נסיעות כולל חלק שעוסק בטיפוס.

לפני סיום צריך לומר, ישראלים רבים נוטים לצאת אל המקום ולחשוב ש”יהיה בסדר”, זאת למרות שחלקם לא בהכרח יודעים כיצד לטפס והם מזלזלים באופי הטיפוס במקום. כמובן שזה מתכון בטוח לאסונות. לכן יש להיזהר מגישה כזו.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד