בדיקת שכר מורים

כמה מקבל מורה מתחיל?

אנשי הוראה ומורים העובדים במערכת החינוך הציבורית מקבלים את שכרם מטעם משרד החינוך. קיימים כמה וכמה גורמים אשר אלו משפיעים בסופו של דבר על המשכורת של המורים. סוג ההסמכה האקדמאית שלהם, שנות הוותק שלהם בתחום וגורמים נוספים משפיעים על השורה התחתונה בתלוש המשכורת שלהם.

עם החלתם של הרפורמות, אופק חדש ועוז לתמורה במערכת החינוך העל יסודית, עלה באופן ניכר שכרם של המורים ולמעשה חלו תמורות משמעותיות בשכרם החודשי של המורים ביחס לכל מה שהיה מוכר עד כה.

בדיקת שכר מורים


שכר מורה מתחיל

כשמורה מתחיל לעסוק בהוראה, הוא עדיין חסר ניסיון וכמובן אין לו וותק. השכר שלו יהיה נמוך יותר ביחס לשכר של מורה שנמצא במקצוע משך חמש שנים ויותר. אך כיום, בגלל המחסור החמור בעובדי הוראה, נעשים מאמצים כל העת להעלות את שכרם של המורים בישראל כאשר מחאת אנשי החיוך כמו גם העיצומים מטעם ארגוני המורים בשנת 2017, הובילו לכך כי השכר ההתחלתי של המורים גם בתחילת הדרך עשויים להגיע עד 8,000 ₪. זה לא כולל את המענקים השונים ואת הגמולים המשדרגים את שכרם.


אופק חדש

במסגרת הרפורמה של אופק חדש, משתנה שכרם של המורים בהתאם לרקע האקדמי שלהם כמו גם בהתחשב בהסמכה שלהם. מבן שגם שכבת הגיל אותה הם מלמדים משפיע על רמת השכר. תוכלו למצוא עוד מידע על כך באתר https://paywatch.co.il/ .

מורים עם תואר שני ירוויחו יותר ממורים עם תואר ראשון. כך גם מורים המלמדים בבית ספר יסודי ירוויחו פחות ביחס למורים העובדים בבית ספר על יסודי.


מורים בחינוך המיוחד

מורים בחינוך המיוחד מרוויים יותר מעמיתיהם העובדים בחינוך הרגיל, זאת בתנאי שיש להם הסמכה לחינוך מיוחד. עם צבירת ניסיון בתחום הם כמובן ירוויחו עוד יותר.

בתחילת דרכם הם ירוויחו בסביבות  5,000 ₪ עד 6,0000 ₪ אך בהמשך הדרך הם יכולים להגיע עד ל10,000  ₪ לחודש ואף יותר.


עוקבים אחר תלוש המשכורת

תלוש המשכורת מורכב מכמה וכמה סעיפים ולא תמיד הם נהירים למי שאינו יודע מה לחפש בו.

מסיבה זו מומלץ מאוד להיעזר באנשי מקצוע אשר ייטיבו לבדוק את כל המרכיבים של התלוש על מנת לוודא כי הכול תקין.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד