פרמטרים לבחירת מניות למסחר

ביג שוט: פרמטרים לבחירת מניות למסחר

בחירת מניות היא אחת הדילמות המוכרות לסוחרים מתחילים וותיקים כאחד. מאות  ואלפי מניות מוצעות למכירה, כמו סוג של בופה פתוח, פשוט לקחת לצלחת וליהנות מכל ביס, או שלא. מניות הן למעשה סוג של אמנות שניתן לשפר עם השנים, תוך תרגול ולמידה. גם לליאונרדו דה-וינצ’י נדרשו כמה שנים של מיומנות ולמידה לפני שיצר את המונה ליזה המפורסמת, אך עדין ישנם פרמטרים מסוימים שכדאי לדעת לפני שבוחרים את המניה המנצחת.

כדי לפצח את השיטות והסודות לבחירת מניות, פנינו לגיא ברנד, הבעלים של ביג שוט המטעינה את מחסניות הנשק של הסוחרים בידע וכלים מדויקים, ולכן ביג שוט כיום נחשבת לירייה מדויקת של צלף למטרה. המרצים של ההכשרות לא רק מלמדים, אלא עוקבים כמו בלשים אחרי תלמידים דקה לפני שהם רוכשים מניות, וכמובן זמינים תמיד לכל שאלה בחדר מסחר שמעניק מענה וייעוץ בזמן אמת.

הצטרפו אל ביג שוט בפייסבוק

מניה היא נכס לכל דבר ועניין

אם נתייחס למניה כאל נכס, נוכל להתייחס אליה כמו לנכס שברצוננו לרכוש. נבדוק, נברר, נשווה נתמקח על המחיר ולבסוף אם הנכס יעמוד בדרישות שלנו, נרכוש אותו. במניות, גם אם יש פרמטר אחד ש”עובד”, חשוב לזכור שכדי שמניה תהיה אטרקטיבית היא חייבת לעמוד ביותר מקריטריון בודד, וגם אז יהיה עליכם תמיד להשאיר מרווח לטעויות וכמובן יכולת לתקן בזמן אמת. 

אז בואו נראה את הקריטריונים החשובים באמת

  • נפח מחזור המסחר מעל מיליון – ככל שהמניה תהיה בעלת נפח מחזור מסחר גבוהה יותר, כך היא תהיה אטרקטיביות יותר. בכל מקרה, וודאו שהנפח אינו יורד ממיליון דולר.
  • חשוב לבחון את טווח התנועה הממוצע (atr) הגדול מהדולר – הווה אומר שביום ממוצע המניה עולה/יורדת דולר.
  • מגמה ברורה – יציבות היא אחת מהפרמטרים החשובים לבחירת מניה, ולכן כדאי מאוד לבחור מניה יציבה הנמצאת במגמה ברורה בטווח של 3 החודשים אחרונים.
  • זרז – דבר נוסף שיכול להשפיע על איכות המניה הוא חדשות משמעותיות על החברה כמו דוח רבעוני, מנכ”ל פוטר, אישור תרופה וכד׳.
  • בדקו את היציבות הפיננסית של החברות – ככל שההתחייבויות, ההלוואות והאג”ח של החברה יהיה גבוה יותר, כך הוצאות המימון יהיו גבוהות. באופן טבעי, חברה שיש לה יותר הלוואות מאשר הון עצמי, תהיה בסיכון גבוה.
  • זיהוי פוטנציאל הצמיחה – אומנם אי אפשר לחזות מראש צמיחה של חברה, ולכן יש צורך להפעיל את ההיגיון והניסיון שרוכשים בקורס של ביג שוט שיגרום להשבחה בערך מניותיה.
  • נקודות קריטיות – חשוב לדעת לזהות נקודות קריטיות של תמיכה או התנגדות  של קונים/מוכרים באינטרוול גבוה.
  • הכרת המונח תנועת המחיר – חוזקה וחולשה של הקונים והמוכרים ברגע נתון.
  • לדעת לנתח את המדד המוביל S&P 500

לסיכום, כל השקעה במניה, כרוכה בסיכון מסוים. טעויות בדרך קורות לכולם, וגם למשקיעים הוותיקים והמנוסים ביותר, אולם הדרך הבטוחה והמידית להקטין את הסיכון היא לראות במניה כרכיב קטן מתוך תיק ההשקעות השלם, וכמובן לפזר את כספי ההשקעה בכמה ענפים. דבר נוסף, שמרו תמיד על מוטיבציה גבוהה, גם אם נפלתם בבחירה.

שתפו את הפוסט עם חברים

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

מוזמנים לכתוב לנו בכל עת

אולי יעניין אתכם?

יתרונותיהן של טרמפולינות

טרמפולינות מזכירות לנו בדר”כ את תקופת הילדות, תקופה בה היינו נוהגים ללכת ללונה פארקים וליהנות ממתקני השעשועים השונים, אך טרמפולינות הם לא רק לילדים, ישנם

קרא עוד